Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: PROJEKT SEADOO RXT-05 280hp 16 år 7 månader sedan #11796

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1

Robban skrev: (...) ...så blir det till att köra i maskinen till våren då isen släpper. (...)

menar du "köra in"? Blir det modell "biltjuv" (kör den som att du stulit den) eller modell "fisköra" (köra lugnt i X antal timmar)?
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: PROJEKT SEADOO RXT-05 280hp 16 år 7 månader sedan #11798

•  Profilbild Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare

Lime skrev:

Robban skrev: (...) ...så blir det till att köra i maskinen till våren då isen släpper. (...)

menar du "köra in"? Blir det modell "biltjuv" (kör den som att du stulit den) eller modell "fisköra" (köra lugnt i X antal timmar)?

Du skall alltid köra maskinen varm i ca 10 minuter så att motorblocket blir vart tillsammans med kolvarna. Sen om man kör som man skulle snott skotern eller fis kör den är andra att bedömma, Dom kommer vilket fall som helst ha svårt att komma ikapp :dita: .

Re: PROJEKT SEADOO RXT-05 280hp 16 år 7 månader sedan #11825

• buse
  • buse Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 5
Fan han börjar bli lite kaxig :-D :-D
Ska bli kul o se vad den kan prestera nu, tycker det är dags att ta fram hålsågen och börja lätta lite oxå:) För detta är väl rejsmaskinen :-D

Re: PROJEKT SEADOO RXT-05 280hp 16 år 7 månader sedan #11826

• Besökare
  • Besökare

BUSE skrev: Fan han börjar bli lite kaxig :-D :-D
Ska bli kul o se vad den kan prestera nu, tycker det är dags att ta fram hålsågen och börja lätta lite oxå:) För detta är väl rejsmaskinen :-D

Hålsågen har redan gått varm för att göra fler lufthål dok ej i skrovets under eller överdel eftersom detta ej är tillåtet men allt plast som inte fyller någon funktion ligger nu mera på soptippen i Hemmesta på Värmdö där grejerna gör mest nytta som utfyllnad i en container.

För detta är väl rejsmaskinen

Har jag någon skoter som inte är till för att köra race med??
Snabbare än BUSE.jpg
BUSE din skoter kommer väl att bli ett museiföremål innan du får den i sjön :-D . Nä du ner i garaget och fixa maskinen så att den är klar för lite race till våren.

Du skall väl beställa så mycket special delar från NASA i USA, och dom skall bara skicka upp ett par raketer till rymden först innan dom kan fixa din order på delarna så det blir väl till nästa vår vi pratar om lite race :-D
/Robban

Re: PROJEKT SEADOO RXT-05 280hp 16 år 7 månader sedan #12121

• Besökare
  • Besökare
På Måndag eller Tisdag så får jag den nya ECU från Malte Rosner på www.re-performance.se/ synd bara att det ligger ett istäcke över havet. Det blir till att vänta tills det blir vår här i Stockholm innan man kan provköra maskinen.
rotax_racing_ecu.jpg

/Robban

Re: PROJEKT SEADOO RXT-05 280hp 16 år 6 månader sedan #13095

• Besökare
  • Besökare
Som sagt det blev en del delar som jag byte i motorn här är lista på lite nya delar som hamnade i motorn.

¤ Nya vevlager

¤ Ramlager undre och övre

¤ Kamkedla

¤ Vevstaksbultar

¤ Svänghjulsbultar kit

¤ Topplockspackning std då den är bättre än Rotax racing packningen enligt Malte

¤ Packning Magnetkåpa

¤ O-ring Drivaxel lager

¤ Packning Separator

Plus att cylindrarna borrades.
Ja så nu sitter man och väntar på att testa maskinen och det skall bli kul vad gamla Bettan-05 kan komma upp i för fart.
/Robban

Re: PROJEKT SEADOO RXT-05 280hp 16 år 4 månader sedan #14782

• Besökare
  • Besökare
Sådär ja nu är vinter snart slut, snöskyffeln hade inte hållit en vecka till pga materialutmattning. Skall inom de närmaste dagarna hämta ut gamla Bettan för att installera nya ECU från Rotax Racing som skall ge 8650rpm plus lite sladd dragning då all extra el togs bort när jag lyfte ut motorn vid kolv bytet i vintras.

Sen blir det att köra in maskinen igen, för att efter det åka till Rib Extreme Racing för att göra en ny VideoVBOX test för att se vad vinter arbetet har gett för resultat på maskinen ifråga toppfart, acceleration och 0-100km/h tid. Detta kommer självklar göras på min nya Rxt-X 260RS när väl den också är inkörd så att man får ut högsta möjliga fart då den är helt otrimmad. Filmen kommer själv klart att läggas upp här på Guppa. Så här såg det ut innan vintern, och innan det sista trimmet kom på maskinen.

Så fort jag har fått en ny film så kommer den här.
/Robban

Re: PROJEKT SEADOO RXT-05 280hp 16 år 4 månader sedan #14784

• buse
  • buse Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 5
Bara 8650rpm... Riktiga män drar den till 9100rpm :-D
Men det ska bli skoj o se vad renoveringen gett..

Re: PROJEKT SEADOO RXT-05 280hp 16 år 4 månader sedan #14785

• Besökare
  • Besökare

BUSE skrev: Bara 8650rpm... Riktiga män drar den till 9100rpm :-D
Men det ska bli skoj o se vad renoveringen gett..

Jojo det är klart fast jag är kvar i knatteligan än. En sak vet jag vad renoveringen i vinter gett, ett stort hål i plånboken hehe.
/Robban

Re: PROJEKT SEADOO RXT-05 280hp 16 år 4 månader sedan #14786

• rf_racing
  • rf_racing Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 0
Fan vad nice Robban, följer med spänning :-D sj går jag också och väntar på islossning. Hade Niklas på besök i hemma i garaget igår och fick min nya feta IC samt motecen konfad. :-D
Kawasaki Ultra 300x 2013 Green Edition #32
<a class="postlink" href="www.facebook.com/freijracing" onclick="window.open(this.href);return false;">www.facebook.com/freijracing
Freijracing.se

Sidan laddades på: 0.091 sekunder