Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: Offshore 2011 15 år 8 månader sedan #24080

• Tlrecond
  • Tlrecond Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
längden spelar nog stor roll tror jag plus navigeringen.
Fler tävlingar som Supersaltis tror jag kommer locka många fler att tävla.
plus att Clubbarna måste vara mer aktiva o synas.
Säljer Trim & Orginal delar till alla märken.
Riva Racing återförsäljare
GPR SHO Turbo

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Offshore 2011 15 år 8 månader sedan #24081

• ec1
  • ec1 Profilbild Författare till inlägg
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 0
Håller med även dig Tobbe! :-D

Har en tanke att försöka få till några SC rejs nästa år, förhoppningen är Hotiland som körs på vår och höst samt Saltis någon gång därimellan KSSS har ju jolletävlingar var å varannan helg verkar det som så vore prefekt om ett sammarbete kunde ske med SJRC för att köra någon enklare tävling.
Men detta är i stockholm.. och lockar nog bara förarna här? måste ju ske ngt i övriga landet med....

Re: Offshore 2011 15 år 8 månader sedan #24089

• errieharleyminsdavic
  • errieharleyminsdavic Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
När det gäller startavgifter & licenskostnader m,m så kan jag svara:
Sista closed course racet drog in 22500:- i startavgifter, när allt var betalt såsom ambulans, priser, bensin till räddningsskotrar, elverk m,m. så var det 225:- kvar...
Offshore har färre startande = mindre intäkter och behöver fler räddningsbåtar som kostar mer. Med andra ord så är det svårt att få det att gå ihop.
Nu tänker säkert någon, Sponsorer ! Ja, det måste till. Tror alla är tacksamma om det ordnas. Någon frivillig ?
Jetski ÄR en billig sport, fråga en crossåkare...

Att få folk att raca är tufft, men de som provar är fast. Någon skrev att 2 dagar i skärgården med kompisarna var roligare än dags tävling, glöm det. Prova riktig racing så lovar jag att du tänker annorlunda, vi har j-vligt kul, både CC & Offshore.
Att sedan resa 20-30 mil är hemmaplan ju, värre med 100 mil, men bara kul !

MVH Håkan Borgström

Re: Offshore 2011 15 år 8 månader sedan #24091

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
Resan upp till Gävle från Stockholm var inte så farlig då vi möttes upp 6 bilar på morgonen och körde kortege upp. Har man dubbelkärra så kan man till och med åka två i samma bil och snacka på vägen upp (eller ned, eller vart man nu ska tävla) så går tiden mycket fortare.
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: Offshore 2011 15 år 8 månader sedan #24093

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
Sen har vi frågan har man någon chans att vinna! Ja allt är möjligt men kommer man som ny och börjar tävla så kanske chansen att vinna inte är så stor pga de som tävlat ett tag har skaffat sig erfarenheter av att tävla.

Men som att ta ett annat exempel är att jag tror inte alla som ställde upp i Stockholm maraton sprang för vinst av de 20000st löparna som hade anmält sig det var väl ett 30 tal som siktade på det resten sprang av olika anledningar framför allt så sprang de flesta för att de tycker att det är kul plus tävlar lite mot sig själv vad man kan prestera. Jag själv sprang Lidingö loppet på ca 3 timmar och väger 98kg hade inte en tanke att gå för vinst mot någon som ser ut som han inte fått någon mat på länge och väger typ hälften mot vad jag väger. Men jag var jävligt nöjd efter att gått i mål.

Att köra en tävling är väldigt kul när det är rätt förutsättningar (ej plattvatten) utan som det var i Gävle när vi körde där. Minuten innan start så får man adrenalin påslag för att sen fara iväg. Sen är det som den tävlingen var bra att vara lite taktisk med tanke på hur hög sjö det var ute på banan många körde för allt vad tyget höll för att sen efter ett heat vara helt färdiga, ja det är jobbigt att köra offshore men väldigt kul. för sen till nästa heat inte orka att köra lika hårt. Vill man inte bli trött och få träningsvärk då skall man nog hålla sig ifrån att köra race.

Men vill man däremot träffa en jäkligt kul och trevligt gäng som gillar att tävla och umgås vid tävlingarna då är man nog rätt ute.

Irvin S. Cobb skrev: As I understand it, sport is hard work for which you do not get paid.

/Robban

Re: Offshore 2011 15 år 8 månader sedan #24094

• lollare
  • lollare Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member

Håkan skrev: Jetski ÄR en billig sport, fråga en crossåkare...

eehh.. hur tänker du nu? jag körde cross ett par år när jag var yngre och det går inte ens att jämföra. Vattenskoter är fruktansvärt mycket dyrare både att köpa och äga.

om man bortser från att det skiljer 100-120 000kr i inköpspris mellan en cross o skoter så brukade det kosta typ 200-300kr i bensin för en dag.
En tävling brukade dessutom inte kosta nått när man var medlem i klubben.

Robban skrev: ... Jag själv sprang Lidingö loppet på ca 3 timmar...

Lidingö loppet på 3h är imponerande avsett vikt, men för nån på 98kg är det riktigt bra. En del tunga backar som vikten inte riktigt är nån fördel i :P

min match vikt brukar också ligga runt 100, nu var iofs sommaren lite väl god så har några kg jag försöker gå ner nu :P
RXP 2004, Riva steg II

Re: Offshore 2011 15 år 8 månader sedan #24136

• 6260
  • 6260 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Jetski är inte SÅ dyrt! Ungefär liknande som MX men inte lika olycksbenägen sport.
Du får en ny maskin för 65-87t med bensinkostnad runt 20liter / 2 tim träning.
Inte så stor skillnad mot MX?! eller...

Om man däremot tänker köra 70 knop i Offshore tävlingar så kommer det nog att kosta lite mer ;).
Det hade däremot inte varit omöjligt att vinna SM-serien 2010 med en 90tusen krs-maskin.
Eftersom de trimmade skotrarna inte lyckades hålla ihop.

Så vill du vinna nästa år: köp en 60+knops Kawwa och börja konditionsträna i vinter.

Re: Offshore 2011 15 år 7 månader sedan #24359

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare

c6racer skrev: Så vill du vinna nästa år: köp en 60+knops Kawwa och börja konditionsträna i vinter.

De är nog ingen dum ide då flera åkare var tvungna att bryta pga kondisen inte räckte hela vägen. Sen att köpa en +60 knops kawa är nog ingen dum ide för är det lite sjö så är den maskinen överlägsen allt annat pga denns vassa v botten.
/Robban

Re: Offshore 2011 15 år 7 månader sedan #24368

• ola värmdö
  • ola värmdö Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Skall försöka mig på någon tävling nästa år,,
provar man på är risken stor att man blir fast.
Under vintern skall jag försöka få lite mer fart i maskinen.
Det är som Ni säger , det krävs mer motion.
Kör under vintern ca 350 mil på snöskotern, det ger träning. :winner:
-Seadoo RXT-X as 260- 2012 !!
Seadoo GTX Limited iS 260 +65Knop SÅLD
Kawasaki Ultra 260, 2009 SÅLD
Stöder SSR / Sjöräddningen
www.larmteknik.se/

Re: Offshore 2011 15 år 3 månader sedan #26250

• bart
  • bart Profilbild
  • New Member
  • New Member
Det som håller mig hemma och inte åker och tävlar, är att det är så långt till de flesta tävlingarna, det är säkert skiit kul, men har inte så stor lust att åka 50-60 mil med skotern bak på för att köra en tävling.

Sidan laddades på: 0.075 sekunder