Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

EFTERSNACK ROSLAGSLOPPET 2010 Bilder/text/film 15 år 11 månader sedan #21935

•  Profilbild Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
Har skapat denna tråd så vi som tävlat kan dela med oss om våra erfarenheter från tävlingen plus lägga upp lite bilder/film, men även ni som var ute och hejade på oss längs banan kan dela med er av det ni fick på plåtade eller filmade plus hur ni upplevde tävlingen.

Nä nu är klockan 0600 dags att packa bilen för att åka till Björnhammar varvet för iläggning och riktig frukost, hoppas på att många tar sina maskiner och kommer ut och tittar när tävlingen körs idag. Starten för Runabout = vattenskotrar är kl.10.10 Trälhavet.

Uppe i Öregrund kommer det under dagen vara en Jetski rundbanetävling att titta på den är mellan 11:00-13:00 ute vid piren, första målgång är ca 13:30 så är ni där uppe så finns det goda chanser att se lite action, ni som var där förra året såg ju Niklas Ohlsèn flyga av sitt monster i över 60knop när styr nozzeln sprack och skotern gjorde en 90 graders sväng utan Niklas på. Och som skrivet ta gärna mycket bilder under dagen som ni kan lägga upp här på Guppa.

/Robban

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: EFTERSNACK ROSLAGSLOPPET 2010 Bilder/text/film 15 år 11 månader sedan #21956

• jollo__123
  • jollo__123 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay
  • Tack mottaget: 3
Tyvärr blev det inte en ända bild på vattenskoter starten. vi blev så jävla tagna på sängen när ni kom i 60 knop allihopa.
När starten gick 10:10 så var alla avslappande å satt å pratade med varandra , från att jag såg er och s DOM KOMMER JU NU!!!! så tog det bara sekunder innan ni var framme vid oss.. folk han i stor sätt bara sätta på sig hjälmen trycka in nyckeln och starta sina skotrar när ni redan hade passerat..
Sen skulle vi jaga ikapp er och försöka fota men det sket sig. Riktig super flopp från våran sida men vi hade en väldigt trevlig dag "overall" nästan alla som kom på morgonen ville hänga på till sandhamn å hoppa i vågor och käka =).

Peter B fick inte se vågen från oss :( å kamerorna var ner stoppade i sina fodral.. kan hända att LIME fick lite film (jag har ingen aning)

Hur gick tävlingen för er deltagare?
jag har inte hört någonting från någon om vad som hände under etapp 1 och 2 ?!?!?
några haverier?
antar att dom flesta låg max på gasen då våghöjden var väldigt snäll på morgonen
5.SeaDoo RXP-X 260RS-12 72h
4.SeaDoo GTI SE 155-11 60h Såld
3.SeaDoo RXT-X 260RS-10 82h Såld
2.Kawasaki ULTRA 250X-08 8h Såld
1.SeaDoo GTI SE 155-07 87h Såld

Re: EFTERSNACK ROSLAGSLOPPET 2010 Bilder/text/film 15 år 11 månader sedan #21981

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
Jag hörde att Strömnes, trots brutet finger, lyckades sno hem segern. :-)
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: EFTERSNACK ROSLAGSLOPPET 2010 Bilder/text/film 15 år 11 månader sedan #21988

• ragnar
  • ragnar Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 0
Efter att ha sett Roslagsloppet säkert 25 gånger så var jag själv med i år. Precis full gas hela tiden, klockren navigering och massa skratt. En nästan obeskrivligt magisk känsla att komma upp till Öregrund, "skit jag är här och jag kommer att fixa detta:)" Jag är så himla stolt, glad och nöjd att jag klarade detta. Nu hör inte min maskin till dom heta eftersom mitt trim i princip består av 98 oktan bensin och RedBull. Oskar kom till start med samma förutsättningar och vi körde sida vid sida i princip hela racet, vilket var skitkul.
Mitt team på land hade inte lust att vänta till prisutdelningen så jag har inte koll på hur det gick men några skotrar pajade, Daniels F gps pajade så han missade en boj på sista varvet vid mål:(, Strömners med brutet finger flög av sin skoter i en oväntad våg och landade 60 meter från skotern men dagens tristaste var nog ändå Niklas som fick slut på bensin....
Idag är jag nog inte ensam om att vara riktigt mör i kroppen:)
Ragnar, #86, Kawasaki 300 LX & Kawasaki 800 SX-R
<a class="postlink" href="nyheter24.se/blogg/sthlm-vattenskoterracing/" onclick="window.open(this.href);return false;">nyheter24.se/blogg/sthlm-vattenskoterracing/

Re: EFTERSNACK ROSLAGSLOPPET 2010 Bilder/text/film 15 år 11 månader sedan #21989

• ribextremeracing
  • ribextremeracing Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Godmorgon!

Här kommer förhoppningsvis en bild av gårdagens händelser under loppet (Dock ur mitt eget perspektiv och jag har långt ifrån sett allt eller alla händelser under loppet):

Del 1
Det blev som sagt en mkt snabb start och jag tror att den ledes av Henrik Airén, Rickard Freij och Anders Strömnäs (OPEN) följt av Christian Cagnard, Christian Westerlund, Roland Ström, Sammy Pajalin och Daniel Frodin. Själv tog jag det lugnare och var säkert någonstans i mitten i startfältet.
Efter ett tag så pajade Rickard Freij koppling och han bröt direkt racet.

När racet kom upp på Saxaren så lede Henrik Airén följt av Anders Strömnäs, Christian Cagnard, Christian Westerlund etc. I höjd med Ljusterö färjeläge, före eller efter minns jag inte flög Anders Strömnäs av i full fart. Samtidigt hade jag passerat Stock förarna och började jaga mikn teamkompis, Henrik Airén. I höjd med Nickisöarna så låg vi bredvid varandra ända tills kampen mot Söderöra började utomskärs. Någonstans mellan Söderöra och Norröra gick även hans kompressorkoppling sönder och han bröt. Mitt försprång till Christian Cagnard och Christian Westerlund var nu mycket långt. Anders Strömnäs hade under tiden kommit upp på sin skoter och kört ifatt Stockledningen som bestod av Christian och Christian. I höjd med Hallskär började min maskin få luftbubblor i bensinslangen pga alldeles strax slut på soppa.
Jag blev här omkörd av Christian C, Christian W och Strömnäs när jag körde i 40 knop för att bara försöka ta mig i mål på den första etappen. Då jag var 100!!! meter från mållinjen dog motorn helt och jag lyckades inte få igång den igen trots flera start försök. Här låg jag i dryga 5 minuter innan Daniel Frodin kom och släpade mig över mållinjen som näst sist. 8-) 8-) 8-)
RIB EXTREME RACING - försäljning, service & trimning Yamaha vattenskoter & snöskoter.
Email:
Tel: 070-517 56 90

Re: EFTERSNACK ROSLAGSLOPPET 2010 Bilder/text/film 15 år 11 månader sedan #21990

• ribextremeracing
  • ribextremeracing Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Del 2

Vidare så gick Sammy Pajalins kompressorrem sönder på Kawasakin och han fick hjälp av Henric Airén ute till havs in mot land och avslut av tävlingen.

Uppsumerat så var det 4 jämna Yamaha skotrar med i detta lopp och med det aktuella trimmet de har, så vågar jag påstå att ingen av dem kan komma i mål på den södra delen av banan trots tankning /up to the brim/. Arrangörerna hade lagt en bana som var 38,3 distans mot högst tillåtna 35 distans per heat enligt de fastställda Svera reglerna.
Riktigt risigt gjort av arrangören!!!

Efter omstarten där Strömnäs, Cagnard och C Westerlund startade nästan samtidigt resulterade i att Anders Strömnäs vann totalt och i OPEN klassen. Cagnard ledde Stock klassen till sista varvet då även hans koppling gick sönder och Christian Westerlund tog hem segern i Stock klassen följt av just Cagnard som tvåa.

Stort grattis killar och extra roligt för dig Strömnäs som har haft så enormt mycket motgångar de senaste månaderna

Så fort resultatlistan kommer upp så postar vi in den här på forumet med allas placering

Med vänliga hälsningar

Niklas

RIB EXTREME RACING
RIB EXTREME RACING - försäljning, service & trimning Yamaha vattenskoter & snöskoter.
Email:
Tel: 070-517 56 90

Re: EFTERSNACK ROSLAGSLOPPET 2010 Bilder/text/film 15 år 11 månader sedan #21991

• Tlrecond
  • Tlrecond Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
Stort grattis till Anders Strömnes bra kämpat
Säljer Trim & Orginal delar till alla märken.
Riva Racing återförsäljare
GPR SHO Turbo

Re: EFTERSNACK ROSLAGSLOPPET 2010 Bilder/text/film 15 år 11 månader sedan #21992

• malibu
  • malibu Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
bra jobbat Anders.. :) grattis

Re: EFTERSNACK ROSLAGSLOPPET 2010 Bilder/text/film 15 år 11 månader sedan #22011

• rxp-x rs
  • rxp-x rs Profilbild
  • New Member
  • New Member
Stort Grattis till segern Anders,

Någon som har några snittfarter på loppet? Vore kul å se!

Re: EFTERSNACK ROSLAGSLOPPET 2010 Bilder/text/film 15 år 11 månader sedan #22031

• anders strömnes
  • anders strömnes Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Riktigt bra summering av dagen Niklas, lider med dig för din soppatorsk o hoppas dem har max 35 nm nästa år.

Det va kanonkul att träffa hela gänget och tack för alla grattulationer! Att få delta va nervöst o samtidigt en sjukt euforisk känsla o sen seger på det i första loppet man kommer i mål, helt fantastiskt känns det. Och sen glad att jag klarade mig utan skador efter vurpan i full gas mot jättevågor.. Såg Henrik 150 meter framför o i mindre vågor hade jag knapat in så ledningen va ca 70 meter. Såg att Henrik släppte av på gasen rejält o såg sen hur han hoppade en hel del på sin skoter.. o tänkte göra samma sak som honom. Men sen fick ja en ljuside. Om jag håller fullt chansar o klarar det så kommer jag kanske vara jämsides med honom strax.. Lärdom av det. dumt o orutinerat att chansa med full throttle när man känner att det bara "kanske kan gå". Sen när ja klarat första av ca 4 vågor så fick ja en chock över att vågorna va större än jag på håll räknat med o släppte gasen helt. Det va också orutinerat o en dum reflex man har inbyggt.. Min första tanke när jag låg i vattnet utan att känna efter va att göra tummen upp för då får man fortsätta åka. När jag vände mig om för att kolla efter skotern så tänkte jag nej, skotern uppskattade jag till 80 meter bort, men de som tog upp mig sa 100 meter efter att jag pratat med dem vid målgång. Sen hade jag svarat på frågan om jag behöver hjälp. "Nej det är lugnt jag simmar till skotern" Men minns inte att jag har sakt det. Minns dock att jag försökte komma till skotern med några simtag men märkte att ja inte närmade mig, då sträckte jag mig efter hjälp och klättrade upp på sidan av relingen på styrpupetbåten. På filmen ser jag att detta bara tagit 95 sekunder plus 5-10 sekunder tappad fart. Efter etapp ett så fick sig Christian Westerlund sig ett gott skratt när han såg hur min våtdräkt och knäskydd va upprullat i ljumskar o röv!! :winner:

Känner att ja borde provat ut kameran lite bättre har hela Roslagsloppet filmat bakåt med HD Kvalite men tyvärr ser man allt för mkt av sprutet bakåt men lite ser man iaf, har funnit bättre position tills nästa tävling.

Sen sist men inte minst stort grattis till Christian och Christian, dem ska inte glömmas bort i allt detta. Bra kört!! :winner: :winner:

Sidan laddades på: 0.086 sekunder