Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Provkörning av FZR 17 år 1 vecka sedan #2102

•  Profilbild Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
Tjena på er Guppare har provkört FZR idag och om jag jämför den med min RXT så kan jag bara säga att den känns stor som en flugskit men kvick som gepard vi kunde konstatera att min maskin var ca ½knop snabbare på flygande start men i acceleration så måste jag säga att det smiskade rumpan :oops: på min skoter. Sen kommer vi till kurvtagning så ja vad skall jag säga....herrejävlar detta var som att gå från korpen till allsvenskan. Det går knappt att få helvetesmaskin :oops: att släppa ju aggressivare man tar kurvor desto hårdare skär skotern ner i kurvorna. Och jag förstår att det finns folk som BUSE som har fastnat i Gp1300 träsket det är skit roliga maskiner att köra men oj oj oj vad jobbigt :oops: denna maskin har tydligen hämtat en hel del från just Gp1200-1300 skrovet fast med mer pulver under huven.

images.jpg

Jag vill tacka FZR som tog fram skotern ur kartongen till denna kalla men trevlig dag och såg personligen till att stiga upp extra tidigt i morse för att köra in maskinen till oss sugna. Jag har sällan sätt någon köra in maskinen på ett så föredömligt sätt :oops: . När det var klar så var det bara att hoppa upp och köra.

Det ända negativa som jag kan säga är att jag som är 198cm fick känslan att inte ha något mellan benen och för att det inte skall bli massa snack och påhopp från höger och vänster så menar jag inte den för den är min fru helt nöjd med, utan jag tänkte mer på sadeln som jag tyckte var lite låg och kort så det fanns inget att knippa om när man stod långt bak på skotern när man skulle köra riktigt fort förmodligen bättre på FZS som är en tresitsig skoter.

Jag kan också säga att jag har trimmat min skoter lite light så den är inte original men det är en -05a den högst personliga åsikten är nog att RXT, RXT-X, Kawan och SHO är bättre maskiner för offshore än FZR är men det är helt min egen åsikt.

Så först måste man sätta sig ner på kammaren och fundera :oops: på vad skall man använda maskinen till. FZR är en rå jävel och det är ingen HD utan snarare en race maskin. He he det är kanske vad R:et står för i FZR.

Enda rådet jag kan ge skall du köpa en maskin för så pass mycket pengar så se till att du får prova en. Jag såg FZS på mässan och tänkte att en sån skall man ha men efter ha provat så är nog valet snarare en SHO som jag vill ha. Men jag kör mest offshore ute i Stockholm skärgård så för mig så passar en SHO mycket bättre.

Jag jobbar inte för Yamaha eller någon annan skoterföretag så mina åsikter är inte färgade mer än någon annan utan jag tycker bara att det är skit kul att köra och därför sitter och väntar på P.W.C Endurance där vi likasinnade får träffas och ha en kul dag på sjön. :oops:

Tilläggas angående dagen så var det Niklas på Rib Extreme som hade bjudit in till provkörningen pga han ville nog ha några skotrar i vattnet när han skulle provköra sitt hemmabygge och han kom upp lite över 50 knop med en katta som är 4.8 meter lång med en 115hk motor med karln tyckte att det sög så nu skall han hem och slänga på en Yamaha 200 V-Max istället. Så vad skall man säja störst motor in i himlen vinner och det gäller väl dig också BUSE mest hk per kilo farkost eller? :oops:
/Mvh men en trött Robban

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Provkörning av FZR 17 år 1 vecka sedan #3036

• buse
  • buse Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 5
Haha lät skoj! Säger ju det, stora maskiner e bra ute i skärgården när det går sjö och man behöver ta sig någonstans men ska man busa omkring i kanalerna i stockholm så behövs inga monstersizes:)
Så en sån där FZR måste testas.. sen kan man alltid slänga på en turbo o lite annat godis så kan dom nog bli riktigt farliga=roliga:)
Bra skrivet btw..

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.055 sekunder