Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Nybörjarfrågor yamaha fzr (var sitter högtalaren mm) 15 år 1 månad sedan #27849

• propeller
  • propeller Profilbild Författare till inlägg
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Tack mottaget: 0
Hej!

Var sitter högtalaren på en yamaha fzr, den som piper när man låser, låser upp och när man börjar få ont om bensin? Har en fzr 2010 som aldrig pipit. På de andra modellerna som jag tittat på så låter det som att högtalaren sitter nånstans under styret. Dessa är dock från 2009.

Är det någon annan som haft liknande problem med att den inte piper? Har ni lagat det och isf, hur gjorde ni =) Att den inte piper när man låser och låser upp kan jag leva med, men vill verkligen ha det där pipet när det börjar bli ont om bensin.

Nästa fråga. På sidorna av styret sitter plastkåpor (enligt bild www.personalwatercraft.com/galle ... tudio2.jpg ). Under dessa kåpor sitter det nån frigolitbit som ser ut att täcka för ett luftintag. Har den där frigolitbiten någon speciell funktion eller kan man kasta den? Den verkar inte vara direkt vattentät. Min gissning är att den eventuellt kan dämpa ljud lite grand. Hur som helst, har frigoliten någon funktion eller kan man ta bort den?

Kommer säkert mer frågor efterhand men det här är de mest akuta och jag är oerhört tacksam för all hjälp och alla svar jag kan få.

:)
When I get sad I stop being sad and be AWESOME instead. True story!

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Nybörjarfrågor yamaha fzr (var sitter högtalaren mm) 15 år 1 månad sedan #27851

• Tlrecond
  • Tlrecond Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
Kasta bort frigoliten ;) pipen sitter bakomstyret.
Säljer Trim & Orginal delar till alla märken.
Riva Racing återförsäljare
GPR SHO Turbo

Re: Nybörjarfrågor yamaha fzr (var sitter högtalaren mm) 15 år 1 månad sedan #27852

• propeller
  • Junior Member
  • Junior Member

Tobbe.l skrev: Kasta bort frigoliten ;) pipen sitter bakomstyret.

Okej, va bra =) Jag skruvade bort vänstersidan igår och fick inte tillbaka frigoliten så jag tog bort den och tänkte göra det samma på andra sidan om den inte hade nån funktion. Vet du varför den sitter där öht?

Ska se om jag hittar högtalaren ikväll och om jag kan lista ut varför den inte piper =) Återkommer säkert med fler frågor efter mitt försök att mecka ikväll : ;)

Re: Nybörjarfrågor yamaha fzr (var sitter högtalaren mm) 15 år 1 månad sedan #27853

• buse
  • buse Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 5
Högtalaren/buzzern sitter i "styrkronan" oavsett 2009 eller 2010.

Bara kolla sprängskissen som du hittar här: (nr 36)
216.37.204.203/yamaha_OEM/Yamaha ... A=176&B=37

Re: Nybörjarfrågor yamaha fzr (var sitter högtalaren mm) 15 år 1 månad sedan #27866

• propeller
  • Junior Member
  • Junior Member

BUSE skrev: Högtalaren/buzzern sitter i "styrkronan" oavsett 2009 eller 2010.

Bara kolla sprängskissen som du hittar här: (nr 36)
216.37.204.203/yamaha_OEM/Yamaha ... A=176&B=37

Tackar! Googlade lite och hittade ingen sprängskiss förut men jag har å andra sidan inget internetkörkort så det är inte så konstigt att jag saknar google-skillsen ;)

Ska kolla på det där ikväll, återkommer med fler frågor om jag inte lyckas få ordning på grejerna ;)

Re: Nybörjarfrågor yamaha fzr (var sitter högtalaren mm) 15 år 1 månad sedan #27867

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
Du det är därför Guppa.se finns du behöver bara ställa frågan här så brukar svaret inom någon timme finnas till hands. Så skit i körkortet utan häng här istället då många av de främsta inom sporten finns med bland medlemmarna. Det är de som gör Guppa till det det är idag. Sveriges största forum för Vattenskoter och jetski folk.

/Robban

Re: Nybörjarfrågor yamaha fzr (var sitter högtalaren mm) 15 år 1 månad sedan #27889

• propeller
  • Junior Member
  • Junior Member
Tack för hjälpen!

Det visade sig vara kontakten till buzzern som inte satt ordentligt och efter att ha tryckt in den så fungerade larmet som det ska.

Nu har jag dock fler frågor =)

1. Dom där frigolitbitarna, vad fyller de för funktion egentligen?
2. Det fanns 3 lösa kontakter som inte var kopplade till nånting, vad är dessa till för? Något dom har stöd för som man kan köpa som tillval som man kan koppla in? Hade först hoppats på att det skulle vara för farthållare och no wake mode som finns i fx sho men efter en lite googlande verkar det som att det är olika ecu och då blir ju den naturliga frågan, vad är dessa kontakter till för =) Någon som har koll på det?

Re: Nybörjarfrågor yamaha fzr (var sitter högtalaren mm) 15 år 1 månad sedan #27893

• rf_racing
  • rf_racing Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member

propeller skrev: Tack för hjälpen!

Det visade sig vara kontakten till buzzern som inte satt ordentligt och efter att ha tryckt in den så fungerade larmet som det ska.

Nu har jag dock fler frågor =)

1. Dom där frigolitbitarna, vad fyller de för funktion egentligen?
2. Det fanns 3 lösa kontakter som inte var kopplade till nånting, vad är dessa till för? Något dom har stöd för som man kan köpa som tillval som man kan koppla in? Hade först hoppats på att det skulle vara för farthållare och no wake mode som finns i fx sho men efter en lite googlande verkar det som att det är olika ecu och då blir ju den naturliga frågan, vad är dessa kontakter till för =) Någon som har koll på det?

Koppla ihop kablarna så får du 10 hk till, därför min std-pulka går 1 knop fortare än din :dita:
Kawasaki Ultra 300x 2013 Green Edition #32
<a class="postlink" href="www.facebook.com/freijracing" onclick="window.open(this.href);return false;">www.facebook.com/freijracing
Freijracing.se

Re: Nybörjarfrågor yamaha fzr (var sitter högtalaren mm) 15 år 1 månad sedan #27898

• propeller
  • Junior Member
  • Junior Member

RF_Racing skrev:

Koppla ihop kablarna så får du 10 hk till, därför min std-pulka går 1 knop fortare än din :dita:

haha, det ska jag lätt göra! Även om din går 1 knop snabbare så finns det två andra vars skotrar jag absolut måste köra om! :dita:

Re: Nybörjarfrågor yamaha fzr (var sitter högtalaren mm) 15 år 1 månad sedan #27900

• rf_racing
  • rf_racing Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member

propeller skrev:

RF_Racing skrev:

haha, det ska jag lätt göra! Även om din går 1 knop snabbare så finns det två andra vars skotrar jag absolut måste köra om! :dita:

Fick en paketavi igår på posten - Undrar vad det kan vara för något.... :dita:
Kawasaki Ultra 300x 2013 Green Edition #32
<a class="postlink" href="www.facebook.com/freijracing" onclick="window.open(this.href);return false;">www.facebook.com/freijracing
Freijracing.se

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.068 sekunder