Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Ny på forumet, hur har ni löst förvaring i Stockholm? 16 år 4 månader sedan #12818

• bennet
  • bennet Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hej!
Ny här på forumet och har till en början väldigt många frågor :oops:

Jag bor på Kungsholmen i Stockholm och är väldigt sugen på att köpa mig en Aquatrax R-12 till våren, men eftersom jag bara bott här ett år så känner jag ingen med förvaringsutrymme för skoter eller med bil som kan köra ner skotern till vattnet. Så eftersom jag inte har någon bil i sthlm nu och ingen förvaring, så undrar jag hur andra som bor på i Kungsholmen eller i Sthlm har löst detta? För vad jag har fattat så är vattenskotrar väldigt stöldbegärliga och ska helst tas ur vatten efter varje körning, vilket utesluter en permanent "båtplats", och det är väl inte att rekomendera eftersom jag dessa också är megadyra..?

Man kanske ska ha skotern på ett annat ställe än just centralt, så man får ta tunnelbanan eller pendeltåg ut till skotern när man ska köra?

Klubb eller annat som ni kan tipsa mig om?

Vill väldigt gärna köpa en skoter till sommarn, men för det krävs lite förutsättningar och jag lovar att min lägenhet inte rymmer en skoter! :oops:

Kom gärna med synpunker och tips på hur jag kan lösa mitt problem!

Mvh Björn Lövdahl

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Ny på forumet, hur har ni löst förvaring? 16 år 4 månader sedan #12819

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
Det är fler som har sina skotrar på Pamas Marina där kostar det att ha en flytt brygga liggade i sjön ca 6300:- Från 1 April till sista Oktober du kan även ha skotern liggade i deras inomhus hall för 3500:- och med 5st sjösättninger och upptagningar blir det ca 6300:-, så tipset är väl att köp en flytt brygga och lägg upp skotern där. Och bor du på Kungsholmen så tar du ju cykeln ner till skotern för en trevlig kvälls tur. Med den nya skoterförsäkringen som kommer så kanske du kan ha skotern liggande på en skoterbrygga i vattnet vid Pampas och att försäkringen gäller.
/Robban

Re: Ny på forumet, hur har ni löst förvaring i Stockholm? 16 år 4 månader sedan #12821

• bennet
  • bennet Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
Måste man köpa brygga själv då, och betalar då egentligen bara för platsen? Lät lite dyrt om man tittar på vad en flytbrygga kostar. Vet du fler hamnar eller bryggor som har liknande erbjudanden?

Ska man få försäkra vattenskotrar nu också? Vad kommer det att kosta per säsong?

Kom att tänka på en annan faktor, måste man ha förarintyg för båt för att få framföra skoter eller vad måste jag göra för att själv få ta en tur med skotern? :P

Tacksam för svar!

Re: Ny på forumet, hur har ni löst förvaring i Stockholm? 16 år 4 månader sedan #13194

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
Behöver inget förarintyg eller liknande (ännu iaf) för att framföra skoter.

Det finns ett fåtal bolag som försäkrar vattenskotrar. Gör en sökning på forumet så lär du hitta flertalet trådar om ämnen. :)
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: Ny på forumet, hur har ni löst förvaring i Stockholm? 15 år 11 månader sedan #20391

• esberg
  • esberg Profilbild
  • New Member
  • New Member
Hur har det gått?

Jag hittade: www.blocket.se/stockholm/Batplat ... w=1&last=1

Men jag antar att priset kommer skjuta långt över 8000:-

Är i samma sits nämligen och vill såklart ha allt det praktiska löst innan ev. köp. :)

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.064 sekunder