Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

SM: Vattenskoter Offshore Runabout Stock 15 år 3 dagar sedan #31758

• bullhill
  • bullhill Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hej, jag är ny här och planerar att köra Offshore Runabout Stock nästa år. Jag har en bakgrund från Motocross och Roadracing men har tröttnat på att ha livet som insats. Vattenskoter SM känns helt perfekt, lagom med tävlingar, fart så in i h-vete och "mjukt" vatten när man kraschar :)

Jag är rätt grön på skotrar men har testat några olika under olika förhållanden. Jag skulle gärna få lite tips om vad som krävs för att ha en konkurrenskraftig skoter i Stock klassen.
Måste det vara årets modell?
Vilka justeringar rekomenderas?
Vad är det man får göra med motorn?
Jag antar att toppfarten är sjukt viktig men även acc. vid hög sjö.
Vilken skoter är vanligast i klassen?
Är det någon skoter som kräver mindre justeringar än dom andra för att hänga med?
Alla tips och erfarenheter mottages tacksamt. Jag tänkte åka och kolla på sista deltävlingen för att få en känsla av v ad som krävs inför SM nästa år, hoppas vis ses där.

//Kalle
Bullhill racing anno. 2002

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: SM: Vattenskoter Offshore Runabout Stock 15 år 3 dagar sedan #31760

• ragnar
  • ragnar Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Kan bara gratulera dig till ett klokt beslut, tävla med vattenskoter är skitkul!
Har du en skoter som gör +60 knop, en maskin som inte pajar, har kondis att hålla dig kvar och att du navigerar rätt har du alla möjligheter att ha en rolig sommar.
Om det sedan är en Kawa, Yama eller SeaDoo spelar inte så stor roll. Alla skotrar har sina för och nackdelar. Accs är alltid bra, men inte avgörande på något sätt i långa Offshorerace som t ex Roslagsloppet, men däremot om du ska köra CC är det grymt viktigt.
Bäst är att du kommer förbi Skokloster lördagen den 27/8 och kollar läget och snackar med oss som tävlar.
Bor du i storstockholm ska du gå med i Sthlm Jet Racing Club.

Ps. Du är inte ensam om att ha kört motorcross tidigare.
Ragnar, #86, Kawasaki 300 LX & Kawasaki 800 SX-R
<a class="postlink" href="nyheter24.se/blogg/sthlm-vattenskoterracing/" onclick="window.open(this.href);return false;">nyheter24.se/blogg/sthlm-vattenskoterracing/

Re: SM: Vattenskoter Offshore Runabout Stock 15 år 2 dagar sedan #31786

• bullhill
  • bullhill Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
Hej Ragnar, jag har läst din blogg på n24 och jag är imponerad av att du gjort det så bra. Verkligen inspirerande! Jag kommer helt klart komma upp till Skokloster och flukta :) Har du något riktmärke på budget utöver skoter? Jag antar att det är rätt billig motorsport eftersom man slipper kostnad för däck, fjädring et.c.

//Kalle
Bullhill racing anno. 2002

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.090 sekunder