Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Hjälp med köpa skoter 15 år 5 dagar sedan #31698

• gravity
  • gravity Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hej! 
Jag har funderat hela sommaren på att skaffa vattenskoter men vet fortfarande inte vad jag ska skaffa.
Jag har kommit fram till att jag vill ha en 3 sits och helst av märket sea doo. Jag kommer inte att köpa en ny då det är för mycket pengar (svensk såld). Det jag har tittat mest på är rxt och gtx limited. 
Vad är det för skillnad på dem då båda har 215hk och samma skrov? 
Hur fort går dem och är det 
någon skillnad på bränsleförbrukningen?

Jag har också läst att många importerar nya vattenskotrar från USA och då är dem ca 60000 billigare. Finns det någon nackdel med att ha en importerad ? Går det att försäkra likadant som en svensk såld? Blir andrahandsvärdet sämre på en importerad än en svensksåld? 

Tack på förhand!

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Hjälp med köpa skoter 15 år 5 dagar sedan #31700

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
Hej Gravity

Det är ingen skillnad på RXT´n och GTX´n samma skrov samma motor GTX´n är den modellen som har lite extra lull lull. Du bör inte importera en ny Seadoo från USA då de tre senaste årens modeller har haft en lite för hög procent fel som har lätt till mycket dyra garanti reparationer vilket om du skulle importerat den själv fått betala ur egen ficka då du inte kan gå till en Svensk handlare och få hjälp med garantin. Det har varit skador som kostat upp till 60-80.000:- att fixa på maskinerna. Så skall du köpa nytt köp Svenskt med garanti eller va rik så det inte gör något om det blir totalhaveri på maskinen.

Så mitt råd är köp en begagnad maskin det finns många att välja på försök att hitta någon med ca 50-70timmar på mätaren, plus att den ser välskött ut och du måste alltid provköra den i VATTNET. Titta efteråt att det ser bra ut efter körning så att det inte ligger en massa vatten i botten av skrovet, lite vatten är normalt men inte flera liter.

Köp inte äldre maskin än en 2005 helst lite nyare för det finns inte en enda maskin som är fin körd, endast lugnt körd eller präst körd dessa maskiner körs hårt och är till för att köras hårt med. Lägg hellre 10.000:- extra på en nyare maskin med färre timmar än att du köper en 120 timmars maskin från -05 där det är dags för att renovera kompressorn på efter som det kostar ca 7000:- bara det.

Lycka till med sökandet det finns hur mycket maskiner som helst nu på blocket billigare än vad det är nu med det utbudet för du vänta till nästa sommar för. Kom ihåg 10% av på priset som är på blocket bör du kunna få säljaren att gå ner med, man vill bli av med maskinen innan vintern så att man slipper förvara den under vintern.

/Robban

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.057 sekunder