Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Tändstift fastrostat, ultra 250x -08 17 år 2 månader sedan #4597

• b-a
  • b-a Profilbild Författare till inlägg
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Tack mottaget: 0
Hej! Skulle byta tändstiften pågrund av påstått fabrikationsfel vilket gav ojämn tomgång och misständningar.
Började med att skruva ur stift 4, 3 och 2 allt gick fint! nr 1 satt ganska hårt (har aldrig vart med om att ett tändstift går av) så istället för att hämta 5-56 så tog ja i lite till och knäck så satt jag med stiftet i handen...

någon som har vart med om något liknande händelse och hur fick ni ur resterna av stiftet? aluminiumet har ju troligtvis oxiderat. Maskinen är importerad från us och hade gått 1 timma så mina gissningar är väl att dom har provkört den och sedan inte spolat ur, skeppat iväg till sverige och så har saltet fått fräta ostört.

pratade med våran lokala kawasaki återförsäljare dom lyfter toppen på cirka 2 timmar, skickar iväg den och skär ut stiftet med laser och sedan 2 timmar att montera tillbaka till en arbetskostnad på 599+moms

4timmar X 599kr+moms=3000kr plus kostnad för att skära ut stiftet. känns jävligt surt...

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Tändstift fastrostat, ultra 250x -08 17 år 2 månader sedan #4603

• rubfuck
  • rubfuck Profilbild
  • New Member
  • New Member
Gjorde exakt samma sak runt 5 tiden igår. Jag köpte min från athena båt i slagsta förra året och 1ans stift satt hårt som 17.

Mvh

Re: Tändstift fastrostat, ultra 250x -08 17 år 2 månader sedan #4608

• b-a
  • Junior Member
  • Junior Member

RubFuck skrev: Gjorde exakt samma sak runt 5 tiden igår. Jag köpte min från athena båt i slagsta förra året och 1ans stift satt hårt som 17.

Mvh

hmm tror det va ettans stift som satt på min med! (stiftet närmast styret) om det är samma stift i båda våra fall så känns det som om det finns någon förklaring till varför just det stiftet sätter sig...

Re: Tändstift fastrostat, ultra 250x -08 17 år 2 månader sedan #4617

• 6260
  • 6260 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
mycket vanligt att stiften sitter som tusan, speciellt ifrån fabrik.
Kanske lite sent nu i efterhand men se till att smörja ner stiiften ska ut, med typ 5-56.
3000 var tycker jag låter rimligt för att ta ut det trasiga stiftet.
Alternativ är att göra det själv, inte allt för svårt
Se sedan till att dra fast enl moment anvisningarna.

Re: Tändstift fastrostat, ultra 250x -08 17 år 2 månader sedan #4620

• bandit_nr1
  • bandit_nr1 Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Bytte mina stift för 2 veckor sedan, 1 ans stift gick av ändå hade jag smörj med 5-56.
Den satt hårt som sören dom andra kunde man skruva ur med finger kraft.
Fick dock ur gäng delen efter jag värmt och svurit och sen värmt igen lite svordomar igen och en gris pitt
men den satt!!! Verkar vara fel från fabrik maskinen som drar åt ettans stif drar tok hårt!!
Kör en RXP 2007 med x-kompressor, x-ecu, 42 spridare,RR intercooler, solas 15-20r, 3" flex rör och Riva filter, Riva nozzel med 81mm ring, Worx intake och diverse andra mods.

Re: Tändstift fastrostat, ultra 250x -08 17 år 1 månad sedan #4854

• saths performance
  • saths performance Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 4
Hej!

Det är tyvärr mycket vanligt att dessa går av!

De maskiner som jag varit i kontakt med har jag ofta fått plocka av hela toppen på för att borra ut det på en mekanisk verkstad.

Tips: Var mycket försiktig med din topp, den är ruskigt dyr att ersätta! Lämna ENDAST in den till proffs och betala hellre 500:- extra.
// Thomas / SATH´S Performance
040-630 09 93 ,

Re: Tändstift fastrostat, ultra 250x -08 17 år 1 månad sedan #4855

• b-a
  • Junior Member
  • Junior Member

SATH´S Performance skrev: Hej!

Det är tyvärr mycket vanligt att dessa går av!

De maskiner som jag varit i kontakt med har jag ofta fått plocka av hela toppen på för att borra ut det på en mekanisk verkstad.

Tips: Var mycket försiktig med din topp, den är ruskigt dyr att ersätta! Lämna ENDAST in den till proffs och betala hellre 500:- extra.

okej! jag har lämnat in den till stibix i borås, hoppas dom vet vad dom sysslar med!

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.066 sekunder