Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: SALTSJÖLOPPET OFF SHORE, OBS 29 AUG !!! 16 år 9 månader sedan #8299

• buse
  • buse Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 5
Men va bra då kan du låna ut din skoter och licens till mig.. jag heter ju oxå Robban :-D
-Jävla tunnbröd! :-D
-Pain is temporary fear is forever!

Robban skrev: Sådär ja killar jag kastar in handuken för tävlingen jag har hört att vatten temperaturen är lite låg typ +16-17grader så det är lite för kallt för mig att köra man kanske är lite av en badkruka men är det inte plattvatten och solsken :-D så tävlar inte jag. Risken att det bli skit väder är lite för stor för att jag skall ut och köra. :-D

Nä det är så att min läkare efter undersökt min fot i dag avråde att tävla de närmaste 3 veckorna för att minska risken att ledbanden i foten inte skall gå helt av efter en liten olycka i helgen (det var ingen sprit inblandad så dom påhoppen kan ni lägga ner) jag kan bara säja att det var den sista tjock TV en som jag flyttade åt någon TV höll men inte fotleden. :-D :-D :-D

Kommer om möjligt vara där på Lördag för att ge mitt stöd till plattvatten kungen Niklas Ohlsen men även till er andra också så klart är det något som ni undrar inför tävlingen så hjälper jag så klar till jag är inte död bara halt.
/Robban

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: SALTSJÖLOPPET OFF SHORE, OBS 29 AUG !!! 16 år 9 månader sedan #8421

• yaruman
  • yaruman Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Tack mottaget: 0
Grattis Ola till segern och brorsan (Roland) till andra platsen ! BRA KÖRT !!! :winner:
Kawasaki ultra 250x
GPS: Colorado 300

Re: SALTSJÖLOPPET OFF SHORE, OBS 29 AUG !!! 16 år 9 månader sedan #8424

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
Då var loppet kört och här kommer placeringen av dagens race i de olika klasserna blev det så här.

Stock klass.
1 Ola Laquist Kawasaki 250
2 Roland Ström Kawasaki 250
3 Daniel Frodin Yamaha SHO
4 Ragnar Tingström Seadoo Rxt
5 Philip Callerstrand Yamaha SHO

Open.
1 Niklas Ohlsén Yamaha SHO
DNF Mats Malmsten Kawasaki 250
DNF Henrik Airen Rxt-x
DNF Malte Rosner Rxp
DNS Andreas Thorberg Rxt-x

Vi hoppas att alla kommer igen för mer tävling, sänder även ett krya på dig till Mats Malmsten som hade riktigt ont efter gått av skotern i högfart, även ett stort tack till Niklas som stannade för att ta hand om Mats efter han gått runt för att se om allt var ok och hjälpa honom till hans skoter. Du Mats du får gärna skriva en rad så att vi vet om allt är bra med dig.

Grattis till Ola till segern i Stock klassen.

Han var även den som bröt mål linjen först av alla i Skoterklassen.

Tyvärr så blev det stort bortfall i Open klassen av olika anledningar.

Vi får hoppas att vid nästa tävling så har vi ett ännu större start fält

Re: SALTSJÖLOPPET OFF SHORE, OBS 29 AUG !!! 16 år 9 månader sedan #8428

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Ribban skrev: Grattis Ola till segern och brorsan (Roland) till andra platsen ! BRA KÖRT !!! :winner:

Tack tack. Var ett ganska roligt rejs med blandade förhållanden, mestadels platt men med vissapartier med sjö, en bansträckning som krävde lite navigering men var tillräckligt lätt för att t.om jag skulle klara av den :winner:

Kul med några nya ansikten igen, och alla verkade haft hyffsat kul utom Open förarna som drabbades av tråkiga haverier. Somsagt själv är man nöjd men måste göra ngt åt den där j-a Ola :winner:

Re: SALTSJÖLOPPET OFF SHORE, OBS 29 AUG !!! 16 år 9 månader sedan #8440

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Måste ju även tacka Sportbåtsklubben för ett mkt bra genomfört rejs. enda plumpen är väll bara att det som vanligt blev förseningar i starten samt prisutdelningen.

Lite tråkigt är att vi skoteråkare fått lite kritik efter rejset för att vi (NI vet vilka ni är) kört för fort i 5knops området samt voltområdet.... trist och onödigt... själv påpekade jag detta för en av förarna men han gav f-n i det och fortsatte köra som en vettvilling :mad2:

Re: SALTSJÖLOPPET OFF SHORE, OBS 29 AUG !!! 16 år 9 månader sedan #8443

• buse
  • buse Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Lyckad tillställning!
Nu var inte jag med och tävlade utan ordbajsade lite med folk och var nog skyldig till lite busåkning i hamnen.. :? -Får väl skylla på att galna tysken hade dåligt inflytande :? :?

Fick ju testköra monstret och satan vilket klipp det var i den, helt galet!
Som sagt ett komplett lättviktskrov på total 85kg, motorn rejält uppskrämd, Rotax Racing pumphus m.m
Byggd av RE-performance.
Här har ni en video när Malte skrämmer hamngästerna :?

Hade ju varit riktigt kul om det kunde roddas lite blandade race framöver, likvärt som Oskarshamn som jag hörde var både Offshore och även lite rundbane i hamnen så det blir lite mer publikvänligt..
Gärna att slalom/Close Course drar igång rejält oxå, sätta föraren och körskickligheten mer i fokus istället för plöja vågor med buntband runt gasen :? dessutom mer publikvänligt..

Re: SALTSJÖLOPPET OFF SHORE, OBS 29 AUG !!! 16 år 9 månader sedan #8445

• nordfjell
  • nordfjell Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member

BUSE skrev: Lyckad tillställning!
Nu var inte jag med och tävlade utan ordbajsade lite med folk och var nog skyldig till lite busåkning i hamnen.. :? -Får väl skylla på att galna tysken hade dåligt inflytande :? :?

Som sagt ett komplett lättviktskrov på total 85kg, motorn rejält uppskrämd, Rotax Racing pumphus m.m
Byggd av RE-performance.

Hade ju varit riktigt kul om det kunde roddas lite blandade race framöver, likvärt som Oskarshamn som jag hörde var både Offshore och även lite rundbane i hamnen så det blir lite mer publikvänligt..
Gärna att slalom/Close Course drar igång rejält oxå, sätta föraren och körskickligheten mer i fokus istället för plöja vågor med buntband runt gasen :? dessutom mer publikvänligt..

Helt sjukt vilket klipp i den som sagt!
Den vill vi nog se mer filmer på!!! (tror inte jag är ensam om det) :?

Re: SALTSJÖLOPPET OFF SHORE, OBS 29 AUG !!! 16 år 9 månader sedan #8465

• klingenberg
  • klingenberg Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
dra balla i lösgruse! vilket monster! vill ha vill ha!
SEADOO RXP Stage III+

Dragbil: AUDI RS6

Re: SALTSJÖLOPPET OFF SHORE, OBS 29 AUG !!! 16 år 9 månader sedan #8470

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

BUSE skrev: Lyckad tillställning!

Byggd av RE-performance.

quote]

Detta är i hamnen/depån = 5knop och tävlingledningen och förare mm ser på.... SMART... Marinan som har sina kundersbåtar mm där och låtit kluben ha sitt rejs vid sin verksamhet är nog också mäkta imponerad av denna maskin.....

Re: SALTSJÖLOPPET OFF SHORE, OBS 29 AUG !!! 16 år 9 månader sedan #8471

• buse
  • buse Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Nej såklart dom inte är... förståligt nog!
Men ball att titta på ialf! Jaja nu lägger vi ner det och ser till att ingen kör för fort nästa gång istället..

Sidan laddades på: 0.068 sekunder