Tjena Niclas.
Tack ett bra möte sist.
Känns som om vi har samsyn kring sporten.
Vad vi behöver göra för att ta det ett steg till att bli inbjudna till fler tävlingar.
Många som du vet är skeptiska redan kring vattenskotrar generellt kring deras framfart och hur man "beter sig".
Ännu viktigare när vi har blivit inbjudna till en organisation att få delta vilket jag trodde alla ville.
Just nu tappar vi bara fokus, tycker du gör ett häst jobb med vad som åstakommits hittils, vilket driv.
Hoppas att fler tar initiativ som du och arrangerar fler tävlingar runt om i landet med olika föruttsättningar.
Skit bra att det finns två klasser, skitbra att vi kör ihop så det blir ett bra startfält, skitbra att alla märken kör ihop eftersom det är så "få just nu som kör.
Ödmjukhet gentemot arrangörerna och övriga tävlande är A och O.
Dessa diskussioner som pågår är på korpen nivå.
Vill alla uppfattas som seriösa som får man agera därefter.
Vi är INTE världsstjärnor och vi kommer inte bli miljonärer på detta.
Finns inte en seriös sponsor som kommer gå in som dialogerna pågår.
Nog om detta.
Ville bara informera lite från mötet.
Mötet gick bra, SBK känner att detta kommer bli kul, och vi är varmt välkomna till deras race.
Vi kommer starta först, bansträckningen kommer att ligga på ca 37 distans, kan bli mindre.
Besiktningsprotokoll vad som gäller för Dyviksloppet kommer Robbert att lägga ut inom kort.
Bansträkningen kommer släppas på kvällen innan.
Radio 103,7 kommer att sända loppet.
Lite dialog kring att göra något i Åkersberga på fredagen för att informera om tävlingen runt centrum. om det finns seriösa som skulle kunna tänka sig att ställa upp med maskin och vara en ambassadör kring tävlingen och sporten så hör gärna av Er.
Mer info kommer naturligtvis på sedvanliga forum.
Ring så pratas vi vid mer
RIB Extreme skrev: Hej igen!
Hemma från semestern och tar del av den intressanta diskussionen som förekommit i min frånvaro och jag kan instämma med en del intressanta inlägg i ämnet.
Kort summerat så tror jag att detta är starten på något mycket stort och fint, dvs kraftig tillväxt av kategorin vattenskoter med racing som image och spänningsskapare.
Dock skall man ha mycket klart för sig att vi inte kan diktera vilkoren för andra tävlingars struktur eller allmänt upplägg. Mao så är vi inbjudna och har precis kommit fram i ljuset och blivit "godkända" inom den sedan länge långt rotade båttävlingskulturen i Sverige. Vi kan i detta läge välja två vägar, - att passivt sitta med mössan i hand och hoppas att bli inbjudna till fler race och välja de race som är "roliga" eller "chans till vinst" eller aktivt driva (projektleda) nya race för att styra tex off-shore racen till vad som eftersöks. Självklart kan även en kombination av ovanstående också bli framgångsrikt. Beröm till Stockholm Off-shore som försökte få till ett Off-shore i Sandhamn senast.
Bara på det igen så kommer vi alla att raca tillsammans med er 2010.
Vi är ett antal som kommer att göra allt för att få till de stora publika racen, som förutom många åskådare drar sponsorer, prispengar etc etc. Låt oss synka vad vi springer på så kommer det här bli mycket bra 
Angående Saltsjöloppet så har vi möte imorgon tisdag då den exakta banlängden sätts för att passa samtliga skotrars bensintank oavsett stock eller open. Roland, ett bra inlägg var att se synergier gentemot Thundercat för arrangörerna, men det kan ej vara på bekostnad av att en del Seadoo maskiner inte kan köra fullgas för att komma in i mål. Bekant är att Kawasaki har 80 liter, Yamaha 70 liter och Seadoo 60 liter bensintank och vår gemensamma ambition måste jämt vara att alla skall ha samma förutsättningar att komma i mål. Den senaste infon är att det förmodligen kommer att köras med Thundercat och då bli 37 Nm, dvs samma längd som Roslagsloppet.
Genast dyker vi ned i den heta diskussionen STOCK eller OPEN. Men för att ta död på allt troende så har jag lagt till en länk till de internationella reglerna för racing. Mycket enkelt kan man läsa sig till vad som är tillåtet och vice versa. Jag tror och hoppas att ingen har haft för avsikt att fuska i stock-klassen, men enkelt kan man utläsa vad man får göra och inte. Att öppna upp skrovet för en "luffarturbo" likt de gamla Kawasaki motorcyklarna ZX-9 och ZX-6 är inte ok oavsett igentejpning eller annat. Vill man köra snabbare så är det bara att "trimma" in sig i OPEN och som allt annat runtomkring oss, kraftigt lätta på lädret.
Inom kort startar RIB EXTREM RACING som har för syfte att ge ALL info (Tillvägagångssätt, kostnader etc) om hur man börjar tävla samt 6 trim-paket till Yamaha SHO motorn från 220 bromsade hk till 364 bromsade hk och 72 knop. Lansering om ca 2 veckor! 
Jag fullständigt brinner för det här så jag har köpt en skoter till, En grym Stock maskin. 
Mer info senare, men det skall bli kul att möta er andra på racen framöver.
I denna stund så kämpar Andreas Thorberg om att Waxholm och Uppsala racen skall öppna sig för oss också.
Mer info kommer.
Slutligen, vill bara säga att jag endast har träffat justa och trevliga människor inom vattenskoterkategorin sedan jag blev fast i den.
ISJBA RULEBOOK
www.ijsba.com/ijsba/index.cfm?s= ... lebook.cfm
Vänligen Niklas Ohlsén
RIB EXTREME RACING[/quot