Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: PWC ENDURANCE 2012, 26 MAJ vad hände bilder, film. 14 år 2 månader sedan #36485

• zebbe
  • zebbe Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 0

wake pro 215 skrev: Tack för en super (förmiddag), det var riktigt kul så länge det varade för mig :P , tyvärr så rollade :P jag mellan två bogvågor i 15 knop. Resultat blev brutet ben på två ställen och gips i 7 veckor :P

Min bild får bli utsikten från Ambulanshelikoptern, måste säga att det kändes riktigt lyxigt.

Robban, tack för att du körde hem min skoter :P

Åfan gick det så illa för dig, låter inte kul alls. Sjukt att det kan gå så illa i så pass låg fart, då vill man inte veta hur det hade kunnat gå i 35 knop!

Hoppas det läker fort så du kan ge dig ut på sjön igen.
SeaDoo RXP-X 260 RS

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: PWC ENDURANCE 2012, 26 MAJ vad hände bilder, film. 14 år 2 månader sedan #36488

• allanos
  • allanos Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Grym dag!! vädret vart bra till slut och sällskapet ännu bättre! jag fick ett minne för livet! tack till alla som deltog!

ps. känns nästan som alla fick en skråma med sig hem, blev lite onödigt överkörd och fick en skön repa som avslutning vid skurusundet! men bättre det än ett brutet ben ;)
# Sea Doo Rxt-X 260 as 2011 #
# Respo Trailer #

Re: PWC ENDURANCE 2012, 26 MAJ vad hände bilder, film. 14 år 2 månader sedan #36490

• carreragt3
  • carreragt3 Profilbild
  • New Member
  • New Member
Tack alla som gjorde dan till ett helvete :) har precis vaknat upp efter en operation av diskbråck i nacken som jag fick för ett halvår sen , men det är inte smärtan av operationen som är värst ! Utan den där jävla träningsväken som kommit i kapp i mina lår samt en lårkaka som heter duga efter kraschen :) det blev en halvdag i alla fall ! tur va väl det så mör som jag är !
Så tack Robban & Nicklas ses nästa gång

Anders Calmegård
Kawasaki 300x

Re: PWC ENDURANCE 2012, 26 MAJ vad hände bilder, film. 14 år 2 månader sedan #36492

• ribextremeracing
  • ribextremeracing Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 3
Godkväll,

Först och främst, - ”HATTEN AV” från Robban och mig för Er höga respekt för säkerheten under detta event!!! Ni betedde Er mycket föredömligt och respekterade varandra, medtrafikanter, oss arrangörer, hastighetsbegränsningar samt framförde Era vattenskotrar med gott sjömansskap.

Vi har tillsammans slagit ett Europarekord med hela 102 vattenskotrar inkl ledarskotrarna.
En respektingivande och gigantisk siffra som inte kunde att bemötas av någon individ med mindre än glädje, nyfikenhet och respekt.
Tänk Er bara in i huvudet på de segelare vi möte, avståndet till dem till trots eller de boende kring Baggenstäket då helt plötsligt deras vatten började koka efter en passage av 100 vattenskotrar…

Robban och jag hade många betänkligheter oss emellan innan detta event vad beträffar säkerheten i kombination med maximal glädje och frihet. Men sammantaget så är vi nöjda med dagen.
Men döm om min förvåning när Robbans skoter gick ned halvvägs till Oxdjupet och Mange Widells skoter likaså precis framme vid Oxdjupet. Ok…….. ensam med ca 100 skoterdårar med höga förväntningar. Men då fanns snabbt Jollo, OlaVärmdö, Gorby och herr Granberg till hjälp med att lotsa "bisonhjorden" säkert genom den erkänt grynninga Husaröleden.
Jollo fick jag chansen att bjuda på lunch vid Grinda, men ett stående erbjudande finns för Er andra, kanske vill ni ta en lunch vid nästa PWC Endurance i september?

Det finaste av allt är att vi förblev skadefria, antalet till trots (Jag vill ej förringa ett benbrott eller lårkaka, men på olycksskalan är det av enklare karraktär än exempelvis en kollision mellan 2 skotrar) Att sedan logistiken blev lidande ibland hör liksom till när man tar Europarekord. Ni som var med fick vara med om ett unik händelse, då vi garanterat INTE kommer upprepa den här numerären av deltagare än mer i linje med maximalt 50-60 skotrar per event. Dessutom så kommer vi istället för vanlig anmälan ”släppa” på biljetterna ett visst datum och ”först till kvarn” principen kommer att gälla så att säga. Mer info kommer inom kort i samband med att ”light” versionen av filmen släpps på forumet.

Återigen, stor tacksamhet för Er respekt av säkerheten!

Mvh Niklas & Robban

PS. Känner inte riktigt att jag någonsin behöver bemöta just kvalitetsaspekten mellan Yamaha, SeaDoo, Honda och Kawasaki. Nu efter ca 5 år och 14 PWC Endurance så är statistiken mer än tydlig, eller minst sagt brutalt klar, event efter event. Och alla som är med på eventen bevittnar just kvalitetsaspekten mellan varumärkena, antingen tyst noterande eller klart konstaterande. :-D :-D :-D
RIB EXTREME RACING - försäljning, service & trimning Yamaha vattenskoter & snöskoter.
Email:
Tel: 070-517 56 90

Re: PWC ENDURANCE 2012, 26 MAJ vad hände bilder, film. 14 år 2 månader sedan #36494

• bergbygg
  • bergbygg Profilbild
  • New Member
  • New Member
2 min GoPro från PWC ENDURANCE 2012

Re: PWC ENDURANCE 2012, 26 MAJ vad hände bilder, film. 14 år 2 månader sedan #36496

• zebbe
  • zebbe Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Tack Niklas och Robban för ett grymt event!

Kan knappt bärga mig tills det är dags för ett mer hardcore event. På detta var det tyvärr lite mkt dötid under tankningarna. Det är inget ni kunde gjort något åt, självklart tar det tid när 100 skotrar ska tanka, men jag ser fram emot ett event med mer hardcore körtid!

Måste säga att jag är grymt imponerad över att ni fick till det och att alla faktiskt kunde hålla sig ifrån grund och annat när det bara fanns en ledarskoter! Kanon räddning!
SeaDoo RXP-X 260 RS

Re: PWC ENDURANCE 2012, 26 MAJ vad hände bilder, film. 14 år 2 månader sedan #36499

• g-sson
  • g-sson Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Tack Niklas, Robban och alla inblandade för ett kanon häftigt & trevligt evenemang! :-D

Ska försöka få upp en Rar.fil med lite bilder. Väntar med spänning för att få se lite bilder och filmer tagit från helikoptern.
Dela gärna med er utav era bilder ni tog under dagen!

/G-sson

-Åk före du, Jag väntar där framme!

Re: PWC ENDURANCE 2012, 26 MAJ vad hände bilder, film. 14 år 2 månader sedan #36502

• jollo__123
  • jollo__123 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay
  • Tack mottaget: 3
körde upp ca 121 liter ca 1900 kr
RXP-X 260 -12
vad gjorde ni andra av med?
5.SeaDoo RXP-X 260RS-12 72h
4.SeaDoo GTI SE 155-11 60h Såld
3.SeaDoo RXT-X 260RS-10 82h Såld
2.Kawasaki ULTRA 250X-08 8h Såld
1.SeaDoo GTI SE 155-07 87h Såld

Re: PWC ENDURANCE 2012, 26 MAJ vad hände bilder, film. 14 år 1 månad sedan #36505

• febob
  • febob Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Tack mottaget: 2
GRYMT BESVIKEN
På startlinjen får jag en varningssignal att ibr är ur funktion och jag kan bara köra skoter fanskapet i 14km/tim.........
Tack till du som tippsade mig att lossa på batterikabeln för att ev. nollställa elektroniken men det hjälpte inte.

Provade att starta på kvällen och till min förvåning funkade allt som det ska ????
Kunde inte sova på hela j-a natten,sjösatte kl 07 i Mälaren och tog en sväng mot stadshuset (sthlm). Kändes lite bättre när jag kom hem men grymt besviken på skotern.
Det skulle bli premiär i PWC för mig men jag hoppas jag blir vip till höstens race :-D

Men vafan har ju inte träningsvärk nu.
Hoppas att ni inte kan gå på en vecka :-D

/Febob :-D
Kawasaki 310 x
Sthlms södra skärgård

Re: PWC ENDURANCE 2012, 26 MAJ vad hände bilder, film. 14 år 1 månad sedan #36506

• febob
  • febob Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Tack mottaget: 2

jollo__123 skrev: körde upp ca 121 liter ca 1900 kr
RXP-X 260 -12
vad gjorde ni andra av med?

Kanske 5 liter(den var inte törstig den dan) ;)
Kawasaki 310 x
Sthlms södra skärgård

Sidan laddades på: 0.075 sekunder