Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Årsmöte ! 15 år 7 månader sedan #24493

• errieharleyminsdavic
  • errieharleyminsdavic Profilbild Författare till inlägg
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 0
Hejsan alla jetski-fantaster !

Nu är året snart slut men vi har först ett årsmöte i Stockholm med SM-premiering kvar.

Årsmöte för Svenska Jetski-sektionen är planerat till Stockholm 27-28 november i samband med Sveras årsmöte.

Motioner & tävlingsansökningar skall in senast 12 november
Ni som har idéer inför 2011 gällande tävlingarna så kom på mötet, prata ihop er ute i klubbarna, motioner/förslag är välkomna. Vill gärna se gamla & nya förare, huvudfunktionärer och andra med idéer på detta möte. Om ni inte kan komma men har har förslag/synpunkter så ring eller emaila mig. (se nedan) Sedan gäller det även ansökningar om tävlingar, vill ni arrangera 2011 igen ?
Hur skall kalendern 2011 se ut, förslag på platser &datum ? Nya ordförande & ledamöter skall också delvis väljas.

Det kommer som tidigare nämnts även att vara SM & riksmästerskap (RM) premiering i Stockholm, för att uppnå SM-status skall det varit minst 10 st svenska deltagare, för RM 7 st svenska deltagare, totalt samma år.

Medaljörer:
Junior:
RM, Guld till Jonna Borgström, silver till Sandra Borgström & brons till Kim Andersson

Ski Lite:
SM, Guld till Marcus Engvall, silver till Mikael Fougberg, brons till Marcus Gustafsson

Ski veteran:
RM, Guld till Mats Örtendahl, , silver till Håkan Borgström, brons till Tommy Jakobsson

Runabout stock:
SM, Guld till Lars Åkerblom, silver till Christian Cagnard & brons till Kristian Stenborg

Runabout open:
RM, Guld till Lars Åkerblom silver till Kristian Stenborg, brons till Johan Johansson.

Offshore Runabout stock
SM, Tror vi att Christian Westerlund vann men Svera saknar resultaten…

Offshore runabout open
Samma här, resultat måste in annars inga medaljer… ;)

Ski open, Ski ladies, Runabout 1300 stock N/A uppnådde ej SM eller RM-status.

Ni som vill med och hämta era medaljer och deltaga i mötet i Stockholm lämna besked helst via er klubb eller direkt till mig på 070-5587871 eller till: På söndagen är det ett klubbutvecklingsmöte/utbildning och vi skulle gärna vilja att några från varje klubb är med där, intresserad ?
Kostnaden för utbildningen täcks av idrottslyftet och då ingår även övernattningen lör-söndag för de som deltar.

Middagen på kvällen anmäler ni direkt till Svera !

Med vänlig hälsning Håkan Borgström

Läs mer här:
Årsmöte i Farsta Strand
Svenska Racerbåtförbundet, SVERA Förbundsmöte & Jetski årsmöte, Lördagen den 27 november 2010

Farsta Strand Hotel & Conference,
09:00-11:30 Jetski-möte Offshore & closed course
11.30 Lunch o kaffe
12.00-ca 17:00 Jetski-möte forts. varav 1,5 timmar på
Svera`s förbundsmöte
19.00 Årsmötesmiddag med SM premiering

På söndag 28 november är det ett klubbutvecklings-möte/utbildning 09:30-14:00 som alla klubbar bör ha minst 1-2 repr. deltagande. Denna utbildning kostar men fås tillbaks genom idrottslyftet.

Farsta Strand Hotel & Conference,
Mårbackagatan 21
123 43 Farsta
www.farsta-strand.se
<a href=""></a>
tlf: 08-713 98 00,

Prata med era klubbmedlemmar och kom in med anmälningar, motioner & tävlingsansökningar senast 12 nov.

ANMÄLAN:

LUNCH: Röstberättigade delegater som anmäls senast den 12 november bjuds på lunch kl 11.00. Övriga åhörare kan få köpa lunch för 100:-
Anmälan sker direkt till SVERA förbundskansli.

FÖRBUNDSMIDDAG med SM-premiering
2-rättersmiddag, pris 275:-
Barn upp till 12 år, 138:-
anmälan o betalning senast den 12 november, till SVERA.

LOGI. Bokning o betalning görs av var och en direkt till hotellet.
Vid hotellbokning uppge Svenska Racerbåtförbundet
Vi har fått specialpriser på logi (så se till boka tidigt!!)
Enkelrum: 400:- Dubbelrum: 600:-
Extrasäng: 210:- p.p o natt

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Årsmöte ! 15 år 6 månader sedan #24590

• errieharleyminsdavic
  • errieharleyminsdavic Profilbild Författare till inlägg
  • Premium Member
  • Premium Member
Mer info, men inte lika underhållande...

Hej alla,

Fått regelboken tillsänt från Per Benson och sedan gick vi igenom vad som gällde, jag har varit lite för frikostig och inte läst på vad det gäller SM/RM medaljer, ber om ursäkt för detta men det är lite mycket ibland och går lite fort…
Till mitt försvar så är det ingen annan som heller har läst regelboken (förutom Svera) och rättat mig… Det är lätt att ta givet och tro: - han kan väl, men nästa gång, kolla mig !

De klasser som har medaljer 2010 är:

JRM (Junior riksmästerskap)
SM i Ski lite
RM i runabout open

Junior RM fanns nånting om i regelboken från 2009 som inte kommit med 2010 och var enligt Per gällande så det godtogs.
Som det ser ut nu så får Offshore inga medaljer pga uteblivna resultat. Om ni vill ha medaljer så jaga de som skall in med resultatet och ring sedan Svera. Jag tror det redan är försent men prova.

Inte så kul…

Med vänlig hälsning Håkan

Re: Årsmöte ! 15 år 6 månader sedan #24847

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare

Re: Årsmöte ! 15 år 6 månader sedan #24849

• kackan
  • kackan Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Tillägg: Ej tillåtet att byta ut ECU, dock tillåtet att reflash.

Vad är skilnaden??

Re: Årsmöte ! 15 år 6 månader sedan #24850

• Øyvind
  • Øyvind Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member

seadoorxt skrev: Tillägg: Ej tillåtet att byta ut ECU, dock tillåtet att reflash.

Vad är skilnaden??

Som jag förstår så är förslaget att man får du "omprogramera"/mappa den som sitter orginal men inte byta till annat fabrikat eller modell...
Någon får gärna rätta mig om jag har fel..
mvh
/Peter

Re: Årsmöte ! 15 år 6 månader sedan #24851

• srxp
  • srxp Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
If we want swedish top pilots to race international, and if we want to have racers from other Finland, Germany, Norway at the SMs we need to stay with IJSBA tech rules.

Re: Årsmöte ! 15 år 6 månader sedan #24852

• ribextremeracing
  • ribextremeracing Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 3

mrracing skrev: If we want swedish top pilots to race international, and if we want to have racers from other Finland, Germany, Norway at the SMs we need to stay with IJSBA tech rules.

Great point Malte!

Is the purpose "budget" ECU´s or all in like the rest of the world, and what´s the diffirence in power linked to the stock-class except for not having the abbility to tune the engine properly?
I can´t really understand what you got that idea from........ :mad2:

/ Niklas

RIB EXTREME RACING
RIB EXTREME RACING - försäljning, service & trimning Yamaha vattenskoter & snöskoter.
Email:
Tel: 070-517 56 90

Re: Årsmöte ! 15 år 6 månader sedan #24853

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Anledningen är enkel, kostnaden är alldeles för hög för en instegsklass.
Deltagarantalet i RA är katastrof. hur många startande är det i CC? 3-5st?
I offshore ser det lite bättre ut men fortfarande katastrof (klubben för inbördes beundran)
Kostnader är vad många (även jag) ser som ett stort hinder för att tävla.

De flesta skotrar idag är begränsade elektroniskt via ECU,n och många blir därmed tvingade att uppdatera dessa för att nå bättre effekt. Finns flera vägar att gå dock reflash som kostar ca 700usd= 5000kr eller helt ny programerbara Ecu för 30-45 000kr (jag vet äpplen och päron).

jag vet att Ni som säljer dessa inte tycker om regelförslaget men lyft blicken lite istället och se möjligheter och kom med egna förslag för att sänka kostnader och få in fler i sporten.

SM är till för oss som kör i Sverige och utländska förare kan endast deltaga men ej ta poäng i SM.
Är ganska övertygad också att vi först måste bygga en stor breddföraregrund innan vi kan satsa på elit klasser/förare eller tycker ni att det är bra som det är?

Re: Årsmöte ! 15 år 6 månader sedan #24855

• ribextremeracing
  • ribextremeracing Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 3

ec1 skrev: Anledningen är enkel, kostnaden är alldeles för hög för en instegsklass.
Deltagarantalet i RA är katastrof. hur många startande är det i CC? 3-5st?
I offshore ser det lite bättre ut men fortfarande katastrof (klubben för inbördes beundran)
Kostnader är vad många (även jag) ser som ett stort hinder för att tävla.

De flesta skotrar idag är begränsade elektroniskt via ECU,n och många blir därmed tvingade att uppdatera dessa för att nå bättre effekt. Finns flera vägar att gå dock reflash som kostar ca 700usd= 5000kr eller helt ny programerbara Ecu för 30-45 000kr (jag vet äpplen och päron).

jag vet att Ni som säljer dessa inte tycker om regelförslaget men lyft blicken lite istället och se möjligheter och kom med egna förslag för att sänka kostnader och få in fler i sporten.

SM är till för oss som kör i Sverige och utländska förare kan endast deltaga men ej ta poäng i SM.
Är ganska övertygad också att vi först måste bygga en stor breddföraregrund innan vi kan satsa på elit klasser/förare eller tycker ni att det är bra som det är?

Roland,

Jag förstår inte! Om budgeten är det stora syftet, varför ens tillåta reflashed Ecu´s. Låt Ecu´n vara orörd istället och låt även timingjusteringar (tändning) också ingå i förbudet.

Men, jag kan inte alls förstå ansatsen, bara för något är dyrare (Vipec, MoTeC etc etc) så skall det förbjudas. Det finns ju en hög med folk på forumet som anser att prestandan är likvärdig, så varför leka polis med folks pengar (tvångsspara)
Jag tror du får fila på argumenten mera, för den där tesen är helt ihålig Roland.

Mvh Niklas

RIB EXTREME RACING
RIB EXTREME RACING - försäljning, service & trimning Yamaha vattenskoter & snöskoter.
Email:
Tel: 070-517 56 90

Re: Årsmöte ! 15 år 6 månader sedan #24856

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Niklas, förslaget kommer från flera personer och klubbar..... inte bara mig om du tror det. men är ju inte så många som säger vad dom tycker på detta forum...

Behöver inte fila på argumenten här utan det röstas det om på mötet..
varför bryr du dig överhuvudtaget då du inte kör (ullared) klassen?? men du säljer ju å andra sidan ECU`s...... :? :?

I england kör dom ju en klass där du inte får röra motorrummet alls och det är en annan vettig idé.. men då vi är så extremt få som leker idag så finns inte utrymme för ännu en klass.

Sidan laddades på: 0.074 sekunder