Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

TEKNIKENS VÄRLD REPORTAGE - ROSLAGSLOPPET 15 år 9 månader sedan #24335

• ribextremeracing
  • ribextremeracing Profilbild Författare till inlägg
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 3
Hej,

Nu är ett mycket bra reportage ute i butik om Roslagsloppet -2010, Teknikens Värld.
Start sidan 90 och 3 sidor långt.
Hela reportaget andas positivism och sätter en en gång tävlingsformen vattenskoter på den Svenska kartan och i gemenemans referensram .
I reportaget beskrivs mycket tydligt tuffheten/slitet med vattenskoter race kontra bilracing och Teknikens Värld liknar racet med den kända Novemberkåsan inom bilracing.
Att sedan Daniel Frodin kör Ferrari och andra bilar till vardags gör inte hans ord mindre effektfulla när han beskriver slitet i tävlingen....

Här du bråttom så bläddra eller köp tidningen i din butik. I annat fall så kommer Peter B att ladda upp en skannad version i förmodligen pdf format (Om det går)

Mvh Niklas

RIB EXTREME RACING
RIB EXTREME RACING - försäljning, service & trimning Yamaha vattenskoter & snöskoter.
Email:
Tel: 070-517 56 90

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: TEKNIKENS VÄRLD REPORTAGE - ROSLAGSLOPPET 15 år 9 månader sedan #24338

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 0
Kul och mkt positivt med PR för sporten! :-D
Har inte läst artikeln själv än.
sätter dock kaffet i halsen om man jämför Roslagsloppet med t.ex Novemberkåsan.... vilket är ett hån mot den tävlingen, transportsträckorna på novemberkåsan är tuffare än vad hela roslagsloppet är.

Re: TEKNIKENS VÄRLD REPORTAGE - ROSLAGSLOPPET 15 år 9 månader sedan #24339

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1

Ribextremeracing skrev: (...) I annat fall så kommer Peter B att ladda upp en skannad version i förmodligen pdf format (Om det går)
(...)

Ja, tekniskt sett så går det men vad säger Frodin om detta?
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: TEKNIKENS VÄRLD REPORTAGE - ROSLAGSLOPPET 15 år 9 månader sedan #24340

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
Här har du din PDF, Niklas. :-)

rookira.se/temp/teknikensvarld_rosis.pdf
Upplagd med godkännande från Teknikens Värld.

På tredje sidan står det att "Christian" kom 2:a. Vadå för Christian? Om jag inte minns helt fel så var det väl Airén som tog en placering?

Och sen är väl att kalla Rosis för "världens värsta vattenskoterrace" en LITEN överdrift? :-) :-) Nu har ju inte jag kört den tävlingen och bara kört 2 andra, men vad jag har förstått från andra som kört så finns det gott om andra som är värre och det bara i lilla Sverige.

Men det är iaf publicitet för sporten vilket jag gillar och tycker är bra! :-)
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: TEKNIKENS VÄRLD REPORTAGE - ROSLAGSLOPPET 15 år 9 månader sedan #24342

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
Resultat listan från denna tävling är ett skämt plus att den är totalt felaktig pga tävling ledningen inte såg ett enda nummer pga de var för små. Ett annat fel som tyvärr blev var att de slog ihop open och stock klassen vilket nog var sista gången någon gjorde det i Svedala får vi hoppas. Anders Strömnes kom 1:a i open, Christian Westerlund kom 1:a i Stock. Airén kom inte i mål pga kopplings ras. Sen en rolig detalj är att vår snitt fart var mellan 42,82 och 40,08 knop vilket är tok fel pga tävlings ledningen har gjort ett räknings fel det var i stort sätt plattvatten hela vägen så det fanns inte en skoter som hade en snitt fart som var under 52 knop. Tyvärr så missade jag att man måste hålla reda på allt själv får att sen lägga in protester till allt som blev fel det trodde. (NÄ JAG ÄR INTE BITTER hehe). Men men vi får lära oss till nästa år. Eller som en inom Svera sa vi är för små, för snabba för att någon skall hinna se oss på tävlingsbanan detta gäller även oss i stock klassen open klassen har då ett problem de är ju ännu snabbare.

Sen att påstå att denna tävling var hård, kanske för vissa men efter att kört alla tävlingar denna säsong utom Smögen och Supersaltis så kan jag nog säga att Gävle tog alla priser som hårdast av de Svenska och Kalkstrand i Finland den var några steg värre i Nordiska Mästerskapet.

Kommer jag köra nästa säsong jajemän. Sponsorerna är nöjda sen vilken maskin jag kör 2011 är inte klart än.

/Robban

Re: TEKNIKENS VÄRLD REPORTAGE - ROSLAGSLOPPET 15 år 9 månader sedan #24343

• anders strömnes
  • anders strömnes Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Helt rätt Robban men nästa år så höjer vi alla medelfarten och med 18-20 knop redan på stocknivå :P (Om det är samma förutsättningar/sjö)
Köpte idag Teknikensvärld och Vi Båtägare där va det också om Roslagsloppet. Bra för sporten med publicitet, gillas!! Lime du blandar ju ihop Uppsala o Rosis :P Vilken Christian? Totalvinnaren av hela SM serien Westerlund! :P

Re: TEKNIKENS VÄRLD REPORTAGE - ROSLAGSLOPPET 15 år 9 månader sedan #24344

• eee
  • eee Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Synd att det blev fel med resultatet.

Men fan vilket lyft för sporten, snyggt jobbat Niklas!!
FZR
Tillsalu, vid intresse hör av dig till erikaga(at)kth.se

Min Youtube Kanal

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.066 sekunder