Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Lek med dyra vattenpistoler 15 år 3 månader sedan #28605

• mickkke
  • mickkke Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Här kommer första filmen för i år och första filmen någonsin
En lugn helg med plattvatten och ingen båttrafik då får man göra det bästa av situationen!

Kom gärna med konstruktiv kritik!

www.vimeo.com/23761883

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Lek med dyra vattenpistoler 15 år 3 månader sedan #28614

• jollo__123
  • jollo__123 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay
  • Tack mottaget: 3
skön film

mickkke skrev: Kom gärna med konstruktiv kritik!

rent spontant i början av filmen så var slowmotion klippen lite hakkiga kan jag tycka vet inte om det är för att du kör klippet för sakta eller om det är fel FPS på projektet. men en gopro kamera kan spela in i60 fps på r3 och slowmotion sekvenserna i dom klippen blir extremt bra, vilket jag anser att de inte syns i filmen..

Fint väder hade ni allt =)
5.SeaDoo RXP-X 260RS-12 72h
4.SeaDoo GTI SE 155-11 60h Såld
3.SeaDoo RXT-X 260RS-10 82h Såld
2.Kawasaki ULTRA 250X-08 8h Såld
1.SeaDoo GTI SE 155-07 87h Såld

Re: Lek med dyra vattenpistoler 15 år 2 månader sedan #28731

• lazer
  • lazer Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Hej, tänkte köpa en gopro och undrar hur du har sattfast din på skotern?
Funderar på en RXP-X RS -11
[körde]
körde: Yamaha Fx140 -05

VHF: SE4734

Re: Lek med dyra vattenpistoler 15 år 2 månader sedan #28733

• propeller
  • propeller Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member

Lazer skrev: Hej, tänkte köpa en gopro och undrar hur du har sattfast din på skotern?

Jag tar mig friheten att svara här.

Den svarta skotern har två kameror. Den som är riktad bakåt är fäst med sugkoppen i fram på skotern och riktad bakåt, den som är riktad framåt är satt på styret med ett styrfäste eller vad det heter. Ser ut så här www.hojstyling.se/img/p/347-647-large.jpg
Föraren på svarta skotern har skruvat bort plasten som täcker styret på yahama-skotrarna och har själva styret blottat så det ser ut som ett vanligt kross-styre mer eller mindre. Därför det där styrfästet fungerar. Omöjligt att fästa med det om man har plastbitarna kvar.

Den röda skotern har fäst sin kamera med sugkopp även den. Föraren på den blåa skotern har fäst sin med klisterfäste på hjälmen.

Sugkoppen är väldigt bra och sitter som berget, men oavsett vilket fäste du använder till kameran så dagens tips från coachen att alltid ha en liten säkerhetslina. Ett skosnöre eller liknande som du knyter fast i kameran och nånstans på skotern så att om fästet ger vika så blir du inte av med kameran. :)

*Edit: Köp en gopro! Du kommer inte ångra dig! Om jag förstått allting rätt så finns det olika paket av gopro, dessa paket innehåller samma kamera men med olika utrustning/fästen. Jag vet inte vilket som är att föredra egentligen. Personligen använder jag endast sugkoppen då jag tycker att den är så jäkla bra. Klisterfästena sitter som berget dom också om man sätter dem på en bra yta. Jag testade att sätta ett klisterfäste på styret men fick inte fast det ordentligt då plasten i styret är väldigt ojämn och "marmorerad" eller vad man ska säga. Kan ha varit jag som var dålig också.
Ska du ha din gopro på skotern i första hand så tror jag att det är sugkopp och klisterfästen du vill ha så mycket av som möjligt. Pannband/bröstband och sådant som man fäster kameran i är nog mindre intressant.
When I get sad I stop being sad and be AWESOME instead. True story!

Re: Lek med dyra vattenpistoler 15 år 2 månader sedan #28734

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare

Lazer skrev: Hej, tänkte köpa en gopro och undrar hur du har sattfast din på skotern?

Köp bil kittet med sugprop den använder många här på Guppa sitter som berget men det är bra att ha en säkerhets snöre som du sätter fast den med.
/Robban

Re: Lek med dyra vattenpistoler 15 år 2 månader sedan #28745

• rf_racing
  • rf_racing Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Bra grej att säkra upp den med ett snöre - hade jag gjort det så hade jag sluppit köpa en till :mad2: ...men man sitter ju på mycket tillbehör i alla fall
Kawasaki Ultra 300x 2013 Green Edition #32
<a class="postlink" href="www.facebook.com/freijracing" onclick="window.open(this.href);return false;">www.facebook.com/freijracing
Freijracing.se

Re: Lek med dyra vattenpistoler 15 år 2 månader sedan #28747

• jollo__123
  • jollo__123 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay
  • Tack mottaget: 3
tips till alla som använder sugproppen, skruva fast "armarna" stenhårt, i mitt fall så slarvade jag vid ett enda tillfälle, och det resulterade i att mina "splints" har blivit rundade. Ytterst irriterande!!!!!
5.SeaDoo RXP-X 260RS-12 72h
4.SeaDoo GTI SE 155-11 60h Såld
3.SeaDoo RXT-X 260RS-10 82h Såld
2.Kawasaki ULTRA 250X-08 8h Såld
1.SeaDoo GTI SE 155-07 87h Såld

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.087 sekunder