Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Repor i klarlack få bort? 17 år 3 månader sedan #2445

• erikp
  • erikp Profilbild Författare till inlägg
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 0
Hej alla guppare :) Jag är precis som alla andra förmodar jag, väldigt aktsam om min skoter vad gäller repor och dylikt :) Men sedan finns de ju andra bland släkt och vänner som inte bryr sig så mkt :) Jag har en rxp-x och i helgen var jag ute och åkte med min farbror som så gärna ville testa :) Men när han skulle gå på så gick han på framsidan av skotern och bakåt :) Jag blev så klart ganska så irriterad :) eftersom att han hade gått i sanden med skorna innan :) Nu har han skrapat upp inte stora men ack synliga små repor i klarlacken, nu kommer min fråga hur får man bort dem? :)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Repor i klarlack få bort? 17 år 3 månader sedan #2446

• waveblaster1
  • waveblaster1 Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
tror du inte det går med en väldigt fin rubbing och sen va, brukar göra underverk för smårepor. men testa försiktigt!
MVH Staffan

Waveblaster 1 Factory B-Pipe, Flow control, MSD Ignition, Solas Impeller, Riva Waterbox, Dual cooling, UMI Bars, och lite mer=)

Re: Repor i klarlack få bort? 17 år 3 månader sedan #2448

• erikp
  • Premium Member
  • Premium Member

waveblaster1 skrev: tror du inte det går med en väldigt fin rubbing och sen va, brukar göra underverk för smårepor. men testa försiktigt!

Alltså jag är verkligen inget snille inom lackering :? matte passar mig bättre :? Nej men vad är en rubbing och vilken nivå ska man ha? hur gör man ? och vad är det för skillnad på de och vaxa? :?

Re: Repor i klarlack få bort? 17 år 3 månader sedan #2449

• buse
  • buse Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 5
All polering går i lite olika klasser och namn beroende på "grovheten"..
Polish=lättare polering
Cleaner=lite grövre polering
Rubbing=Grövsta poleringen

Men alla dessa namn är egentligen rätt "old school", idagsläget finns allt ifrån polerande vaxer till rubbing med vax..

Personligen gillar jag SmartAB produkter (www.smartab.com/) dom har en produkt som heter "Amaze" som är ett polerande vax, som är klockrent på lite finare/nyare lacker, väldigt lättjobbat..
Men i ditt fall så skulle jag testa att låna en polermaskin och sedan köpa en liten flaska "polish/cleaner" av något slag och sedan testa lite försiktigt! Är du helt ovan, så tycker jag du ska öva på grannens bil innan du sätter trissa på din fina skoter :LOL:

Re: Repor i klarlack få bort? 17 år 3 månader sedan #2792

• erikp
  • Premium Member
  • Premium Member
Tack för tippsen nu har jag lärt mig en del om de också:) Testade med lite polish och handarbete men de funka inte speciellt bra :( Så ska till farsans jobb idag där en ska hjälpa mig att köra lite med poler-maskinen :( Så får se resultatet sedan :(

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.077 sekunder