Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Vad behövs göras med en superjet -09 17 år 2 månader sedan #1277

• jetpilot
  • jetpilot Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Tänker köpa en superjet 08 eller 09 och vara med och tävla lite i troligtvis ski veteran. Nu har jag inte kört på ett par år och har därför lite dålig koll på dagens maskiner.Vad behövs göras för att hänga med scoop, impeller platta?. Har man en chans fastän man kör en standardmaskin eller ska man satsa på ett 760 kit på en gång.
Jag är mycket tacksam för alla tips/råd jag kan få om denna maskin samt om veteranklassen.

/ Magnus

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Vad behövs göras med en superjet -09 17 år 2 månader sedan #1290

• buse
  • buse Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 5

jetpilot skrev: Tänker köpa en superjet 08 eller 09 och vara med och tävla lite i troligtvis ski veteran. Nu har jag inte kört på ett par år och har därför lite dålig koll på dagens maskiner.Vad behövs göras för att hänga med scoop, impeller platta?. Har man en chans fastän man kör en standardmaskin eller ska man satsa på ett 760 kit på en gång.
Jag är mycket tacksam för alla tips/råd jag kan få om denna maskin samt om veteranklassen.

/ Magnus

Värt att läsa är detta:
www.svera.org/files/pdf/presenta ... n_2008.pdf

Sen har du ijsba 2009 regelbok här som samtliga följer:
www.ijsba.com/ijsba/rulebook/200 ... book_1.pdf

Re: Vad behövs göras med en superjet -09 17 år 1 månad sedan #1666

• mr.turbo
  • mr.turbo Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Tack mottaget: 0

jetpilot skrev: Tänker köpa en superjet 08 eller 09 och vara med och tävla lite i troligtvis ski veteran. Nu har jag inte kört på ett par år och har därför lite dålig koll på dagens maskiner.Vad behövs göras för att hänga med scoop, impeller platta?. Har man en chans fastän man kör en standardmaskin eller ska man satsa på ett 760 kit på en gång.

/ Magnus

Veteran klassen är ju ny i svenskakuppen i år . I Nordiska kuppen 2008 vann Annette Ärlegård
skiveteran med en 58 mph sxr800 limited. Jag tror du kan placera dig bra på en ny yamaha,
vad motståndet blir i svenskakuppen blir i år är svårt att säga eftersom inga race körts än.
Satsa på handlingen på maskin och mycket körträning. Jag skulle köra med worx 228 scoop,
impros solas 13/15 3mm setback impeller, hårdare bomfjäder och tbm platta till och börja med.

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.077 sekunder