Vill du synas här?
Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE:

Re: Val av Hjälm ? Crosshjälm eller vattenskoter hjälm ? 13 år 8 månader sedan #23102

  • pellegp1300r
  • pellegp1300r Profilbild
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Inlägg: 307
  • Tack mottaget: 0
Morsning! Någon som prövat Biltemas crosshjälmar? :-D
GP1300R SÅLD*

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Val av Hjälm ? Crosshjälm eller vattenskoter hjälm ? 13 år 8 månader sedan #23109

  •  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare

Pellegp1300r skrev: Morsning! Någon som prövat Biltemas crosshjälmar? :-D

Ja har testat den hjälmen helt ok lite för tung för min smak. Försök att hitta en hjälm som väger 900-1000g dessa hjälmar är förvisso lite dyrare. Men se det så här du lägger gärna ner ett flertal tusenlappar på trim men när du skall skydda det viktigaste du har så börjar man spara på pengarna. Och med det viktigaste du har då menar jag huvudet det stora inte det lilla för är det det som är det viktigaste du har så får du nog köpa en sådan här.
rbk_suspensoar.jpg
/Robban

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Val av Hjälm ? Crosshjälm eller vattenskoter hjälm ? 13 år 8 månader sedan #23110

  • pellegp1300r
  • pellegp1300r Profilbild
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Inlägg: 307
  • Tack mottaget: 0
Alright Robban =) tack för svar! Sant det du säger..

Men Robban, mellan dig och mig.. Behövs betydligt större resurser för att skydda mina genitaler.
Då risken finns att jag råkar få in "the thing" i impellern om jag skulle köra naken. 8-) 8-)
GP1300R SÅLD*

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Val av Hjälm ? Crosshjälm eller vattenskoter hjälm ? 13 år 8 månader sedan #23427

  • joelsson
  • joelsson Profilbild
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Inlägg: 17
  • Tack mottaget: 0
Nu ska jag också försöka hitta en hjälm som passar. Testade idag å slå kinden rejält i stryret blödde lite å nu svullen:( blev en spricka i foten också som bonus= säsongen e slut:( men roliga vågor va det.......
Kawasaki ultra 260X 2010 Grön/svart
Smuggler 24 DC Aqad41

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Val av Hjälm ? Crosshjälm eller vattenskoter hjälm ? 13 år 8 månader sedan #23430

  •  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare

joelsson skrev: Nu ska jag också försöka hitta en hjälm som passar. Testade idag å slå kinden rejält i stryret blödde lite å nu svullen:( blev en spricka i foten också som bonus= säsongen e slut:( men roliga vågor va det.......


Du skall vara glad att du inte behöver uppsöka tandläkaren, förra sommaren så träffae jag en kille ute vid Stavsnäs vinterhamn på Värmdö som precis kom in med skotern för att sen ta en taxi till tandakuten pga dragit munnen i styret. Jag kan nog säga att killarna som har kört ett par säsonger i NHL fan har snyggare käft än vad han hade vad jag såg så hade han säcker slagit ut eller brytit av åtminstonde 5 tänder fram i munnen.

Så mitt råd gillar man att hoppa på vågor och sånt så skaffa en bra lätt hjälm betydligt billigare än en brygga hos tandläkaren och fan så mycket snyggare.

privat[1].jpg
/Robban

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Val av Hjälm ? Crosshjälm eller vattenskoter hjälm ? 13 år 8 månader sedan #23434

  • ec1
  • ec1 Profilbild
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Inlägg: 783
  • Tack mottaget: 0

Pellegp1300r skrev: Morsning! Någon som prövat Biltemas crosshjälmar? :-D


Yepp vi är rätt många som kör och tävlar med Biltemas hjälmar, är faktiskt en av de lättare på marknaden ca 1200gr. Är svårt att hitta hjälmar som är lättare. är de lättare är de inte det så länge då de sanbbt drar åt sig fukt. Tänk på att köpa en som känns en storlek för lite för de töjer sig snabbt. Jag köpe en som vart för stor efter två tävlingar och åkte sedan till AVA MC som har ett väldigt stort ubud på hjälmar, bara gå igenom hylla efter hylla å testa vilken som känns bäst.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Val av Hjälm ? Crosshjälm eller vattenskoter hjälm ? 13 år 8 månader sedan #23435

  •  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare

ec1 skrev:

Pellegp1300r skrev: Morsning! Någon som prövat Biltemas crosshjälmar? :-D


Yepp vi är rätt många som kör och tävlar med Biltemas hjälmar, är faktiskt en av de lättare på marknaden ca 1200gr. Är svårt att hitta hjälmar som är lättare. är de lättare är de inte det så länge då de sanbbt drar åt sig fukt. Tänk på att köpa en som känns en storlek för lite för de töjer sig snabbt. Jag köpe en som vart för stor efter två tävlingar och åkte sedan till AVA MC som har ett väldigt stort ubud på hjälmar, bara gå igenom hylla efter hylla å testa vilken som känns bäst.

Precis som ec1 säger ta en hjälm som känns en aning trång har två XL hjälmar hemma som bara ligger kör nu med en L de töjer på sig jag var hos 24mx.se och köpte en Crosshjälm AIROH Stelt Flip väger ca 950g bland det lättaste på marknaden ganska dyra men jäkligt sköna det kan nog alla som har kört med deras hjälmar intyga.
/Robban

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Sida:
  • 1
  • 2
Sidan laddades på: 0.060 sekunder
Powered by Kunena Forum
Logga in  \/ 
x
x
Registrera  \/ 
x

VÄLKOMMEN!

Guppa.se är mötesplatsen för oss i Sverige som åker vattenskoter och
jetski. Här hittar du:

  • Senaste nyheterna
  • Forum med samlad kunskap och erfarenheter
  • Bloggar
  • Tävlingskalender och resultat
  • Webbshop med noga utvalda produkter

Självklart är det gratis att bli medlem!

 

Bli medlem

HÄNDER I FORUMET

Senaste forumtrådarna

  • Inga inlägg att visa.

Vem är online?

Vi har 226 besökare och inga medlemmar online

TÄVLINGAR & EVENTS

« Maj 2024 »
Mån Tis Wed Tors Fri Lör Sön
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    
Vill du synas här?