Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: Stulen Seadoo RXT 16 år 10 månader sedan #5960

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 0
Har Försäkringsproduktion själva gjort en bedömning att din skoter är värd 95 000:-? I sånt fall är det ju viktigt att kolla med dem när man täcknar försäkring om vad de anser att skotern är värd. Så det inte blir för lågt eller för högt. Man betalar ju en högre premie för ett högre försäkringsbelopp och får man inte tillbaka hela summan borde man väl få tillbaka mellanskillnaden på den högre premien. Dock så kan man bara försäkra i hela 10 000kr intervall på Försäkringsproduktion va? Hur kan de då själva välja att bara betala 95 000:-?!?! :mad2:

daniel_ uppdatera oss gärna med info om hur det går för det är nog många här som har sin vattenskoter försäkrad genom Försäkringsproduktion.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Stulen Seadoo RXT 16 år 10 månader sedan #6041

• daniel
  • daniel Profilbild Författare till inlägg
  • Moderator
  • Moderator
  • Tack mottaget: 6
Det är Nordisk Yacht som gör det, men de har jämfört med en importerad RXT som fanns i närheten där jag bor för 94000:- vilket är fel, o så säger dom att Nivado säljer SV sålda RXT 07 för under 95000:- vilket inte heller stämmer...

Det suraste är att man inte får tillbaka nått av försäkringspremien, eftersom jag betala april - april tycker jag att jag borde få tillbaka det förskott som jag betalat, dvs. juli - april. Men det brinner inne vid total skada vilket jag inte fattar heller... Surt som fan.

Xem1 skrev: Har Försäkringsproduktion själva gjort en bedömning att din skoter är värd 95 000:-? I sånt fall är det ju viktigt att kolla med dem när man täcknar försäkring om vad de anser att skotern är värd. Så det inte blir för lågt eller för högt. Man betalar ju en högre premie för ett högre försäkringsbelopp och får man inte tillbaka hela summan borde man väl få tillbaka mellanskillnaden på den högre premien. Dock så kan man bara försäkra i hela 10 000kr intervall på Försäkringsproduktion va? Hur kan de då själva välja att bara betala 95 000:-?!?! :mad2:

daniel_ uppdatera oss gärna med info om hur det går för det är nog många här som har sin vattenskoter försäkrad genom Försäkringsproduktion.

Seadoo, det enda rätta :)

Re: Stulen Seadoo RXT 16 år 10 månader sedan #6042

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1

daniel_ skrev: Det är Nordisk Yacht som gör det, men de har jämfört med en importerad RXT som fanns i närheten där jag bor för 94000:- vilket är fel, o så säger dom att Nivado säljer SV sålda RXT 07 för under 95000:- vilket inte heller stämmer...

(...)

153600:- kostar de ju, enligt hemsidan.
nivado.com/index.php?pageId=57
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: Stulen Seadoo RXT 16 år 10 månader sedan #6096

• daniel
  • daniel Profilbild Författare till inlägg
  • Moderator
  • Moderator
  • Tack mottaget: 6
Tacck, men de menar nog att de säljer en som gått 50h för 95000:- vilket verkar konstigt det med

Lime skrev:

daniel_ skrev: Det är Nordisk Yacht som gör det, men de har jämfört med en importerad RXT som fanns i närheten där jag bor för 94000:- vilket är fel, o så säger dom att Nivado säljer SV sålda RXT 07 för under 95000:- vilket inte heller stämmer...

(...)

153600:- kostar de ju, enligt hemsidan.
nivado.com/index.php?pageId=57

Seadoo, det enda rätta :)

Re: Stulen Seadoo RXT 16 år 10 månader sedan #6102

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
Jag köpte min -06 på ca 110h i höstas beg. för 85000. Då hade den fastmonterad GPSmap 420, det ingick en 80 km/h Jetloader trailer, 2st våtdräkter, 2 flytvästar samt förtöjningstamp. Och i höstas var det ändå lågsäsong så nu lär allt vara lite dyrare.
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Sidan laddades på: 0.062 sekunder