Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: Köpråd XP, GSX, GP800/1200r etc för max 40-50t kr? 16 år 3 månader sedan #16065

• alex_57
  • alex_57 Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Tack mottaget: 0

J A L skrev:

alex_57 skrev: För de första så är det en 04 och även nyare, istället för 00-02 or som rx/di, den är som en dröm och köra, även när det är mycket sjö, på platt vatten så drar den Seadoo rxp och rxt :)
Jag har prov kört en rxdi och tycker kawan slår den med häst längder! :)
Det är också grymt bra kvalité, jag hade min sedan den var ny och hade aldrig några bekymmer.

Den är rätt ovanlig, tror inte det är så många som testat den här på guppa, såldes inte i så många exemplar men det brukar komma upp någon då och då :)

Ålrajt, det låter ju bra! Synd bara att de är så ovanliga, men jag får väl helt enkelt hålla ögonen öppna. Det fanns ju någon Kawasaki 150-någonting till salu för ett tag sedan. Det kanske hade varit någonting?

Vill någon berätta mer om SeaDoo GSX:en? :)

Den kawasaki ultra 150 har samma motor som stx-r en men är mycket mindre, jag föreslår att om du hittar någon Stx-r till bra pris och bra skick, slå till! :)

Lycka till med skoter köpet och hoppas du hittar något vettigt! :)
Kawasaki 260x -09 SÅLD!
Seadoo RXT-X -08 stage1+ SÅLD!
Kawasaki STX-R 1200 SÅLD!
Seadoo GTX SÅLD!

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Köpråd XP, GSX, GP800/1200r etc för max 40-50t kr? 16 år 3 månader sedan #16295

• j a l
  • j a l Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
Jag ska nog och kolla på en Yamaha GP1200 -00 i helgen. Den har enligt uppgift gått färre än 100 timmar och ska vara riktigt fin utan några som helst konstigheter. Allting skall fungera, inga sprickor och den går som den ska. Jag får självklart provköra innan köp. MEN, killen har ägt den i ett år och tyvärr vet han inte när någonting på den var bytt senast, utan har bara kört under förra sommaren.

40 000 kr är priset, utan kärra. Vad tror ni? Fördelar/nackdelar? Vad ska jag kika speciellt på? Synd att han inte vet någonting om service, impeller, slitring etc.

Re: Köpråd XP, GSX, GP800/1200r etc för max 40-50t kr? 16 år 3 månader sedan #16298

• beejay
  • beejay Profilbild
  • New Member
  • New Member
Tja

Köpte min första vattenskoter i år jag med. hade samma prisklass som du att röra mig på.
satt länge och kikade på olika maskiner och hörde runt med polare som var lite kunniga på
ämnet. Det slutade upp med att jag köpte en Yamaha gp1200r -02, som jag är riktigt nöjd med.
kanon maskin för mig som är nybörjare. Lagom stor och väldigt smidig att köra omkring med.
Men smaken är ju som baken som dom brukar säga. Så ja tror att du måste börja nånstans med en maskin och känna dig fram därifrån.

Lycka till med köpet!

M v H
En plåga för boende kring Sundsvalls Bukten..

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: Köpråd XP, GSX, GP800/1200r etc för max 40-50t kr? 16 år 3 månader sedan #16303

• spanier
  • spanier Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
Jag har köpt mig en 2001 GTX för runt 50 , står att den har 137kw vilket borde betyda runt 185hk? Killen som hade den innan sa att den drog jämt med en rxp i acceleration.
Premiärtur ikväll! :)

Re: Köpråd XP, GSX, GP800/1200r etc för max 40-50t kr? 16 år 3 månader sedan #16312

• j a l
  • New Member
  • New Member
Hej på er!

Det var vettiga åsikter - bra inputs! Kul att ni har hittat bra åk och dessutom till bra pengar! Just nu verkar största problemet vara att det inte finns så mycket att välja på om man inte vill betala mer. Det finns en GP1300r för 57 000 kr till salu, men det känns som för mycket pengar alltså... Var hittade ni era åk? :-D

Vad har din GP1200r för prestanda?

Re: Köpråd XP, GSX, GP800/1200r etc för max 40-50t kr? 16 år 3 månader sedan #16344

• beejay
  • beejay Profilbild
  • New Member
  • New Member

J A L skrev: Hej på er!

Det var vettiga åsikter - bra inputs! Kul att ni har hittat bra åk och dessutom till bra pengar! Just nu verkar största problemet vara att det inte finns så mycket att välja på om man inte vill betala mer. Det finns en GP1300r för 57 000 kr till salu, men det känns som för mycket pengar alltså... Var hittade ni era åk? :-D

Vad har din GP1200r för prestanda?

Köpte min yama uppe i Övik för 45.000:-

Prestandan på min maskin är 155hk / 55 knop enligt mätare. Katten är borttagen och
ersatt med en D-plate som kanske ger lite mer kräm i maskinen.
En plåga för boende kring Sundsvalls Bukten..

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: Köpråd XP, GSX, GP800/1200r etc för max 40-50t kr? 16 år 3 månader sedan #16374

• j a l
  • New Member
  • New Member
Det låter som ett rätt bra pris, tycker jag. Tyvärr finns det inte speciellt mycket till salu just nu. Jag får väl hålla ut...

Jag ska nog som sagt kika på den där GP1200:an i helgen, men också en RXDi här på forumet. Frågan är vilken modell av de två som är "den rätta"? Båda verkar vara fina! De är väl rätt lika i prestanda också och ungefär lika gamla. Men Yamahan kanske känns lite äldre?

Re: Köpråd XP, GSX, GP800/1200r etc för max 40-50t kr? 16 år 3 månader sedan #16413

• j a l
  • New Member
  • New Member
Jag fattar inte riktigt en grej. En XP är 285*120 cm och 104 cm hög. 275 kg. En RX är också 285*120 och exakt lika hög samt väger exakt lika mycket. En RXP är 307*121 cm och 118 hög samt väger 359 kg.

När vi har åkt två på polarens RXP, så har den varit hur stabil som helst. Nu är ju den litet längre och väger i och för sig nästan hundra kilo mer, men den är ju inte enormt mycket större än en XP/RX. Men hur kan en XP vara så mycket vingligare än en RX om de har exakt lika mått? De lär väl ha samma skrov också, antar jag? Vad skiljer dem åt, egentligen? :shock:

Många frågor nu... :shock:

Re: Köpråd XP, GSX, GP800/1200r etc för max 40-50t kr? 16 år 3 månader sedan #16424

• spanier
  • spanier Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
Stabilitet är inte lika med en viss typ av skrov. Tusentals andra aspekter som spelar in. Center of gravity t.ex...

Re: Köpråd XP, GSX, GP800/1200r etc för max 40-50t kr? 16 år 3 månader sedan #16426

• j a l
  • New Member
  • New Member

Spanier skrev: Stabilitet är inte lika med en viss typ av skrov. Tusentals andra aspekter som spelar in. Center of gravity t.ex...

Nej, helt sant, men av måtten att döma verkade modellerna vara identiska, förutom typ sadeln. Typ. ;)

Men kikar man här

www.powersportsnetwork.com/enthu ... 014&go2=Go

så ser man att måtten faktiskt inte är lika och till och med okulärt att de har olika skrov.

Fler inputs! ;)

Sidan laddades på: 0.089 sekunder