Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

ROSLAGSLOPPET VAD HÄNDE??? Bilder och text från tävling 16 år 9 månader sedan #7317

•  Profilbild Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
I denna tråd kommer det bli lite bilder och text så fort våra Guppa.se medlemmar hunnit ladda upp sina bilder efter racet. Vi får hoppas att ni åkare har gjort bra ifrån er så att det bli race nästa år igen nu när vi vet hur det gick.
/Robban

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Roslagsloppet 2009 vad hände??? Bilder och text från tävling 16 år 9 månader sedan #7416

• Besökare
  • Besökare
Sådär nu är det drygt 10 timmar innan start på Roslagsloppet samtliga 15 st :sleep: :sleep: :sleep: :sleep: :sleep: :sleep: :sleep: :sleep: :sleep: :sleep: :sleep: :sleep: :sleep: :sleep: :sleep: förare sover för att ladda batterierna. Eller så är det så här Niklas Ohlsen och Tobbe trollkarl står i Niklas garage och trimmar av bara fan. Jo det tar tid att stoppa ner trim för 100.000:- det är inget man gör på en kaffe rast.

Två stycken Chef redaktörer ligger och vrider sig i ångest är det inte för varmt i sängen så är det alla tankar om navigeringen Chef redaktören för Vi Båtägare lider av grym prestations ångest han måste vinna över Chef redaktören från Teknikens Värld det är ju för fan en bil tidning som han skall tävla emot. Alla tester han gjort av skotrar alla båt tester all sjötid ja han måste helt enkelt vinna detta eller? Mera ångest väller över Paul Bogatir, förlorar han så kommer redaktionen tråka honom ganska så länge.

Daniel Frodin chef redaktör för Teknikens Värld ligger och funderar om GPS plottern är lika säker som TOM TOMs GO 930 Traffic som han testade i senaste modellen av AUDI TT eller är detta svårare? Vafan Niklas har ju sagt att det är ju bara att gasa och det kan man ju, men hur mycket skoter har egentligen Paul kört, han var ju ganska vass på tränings dagen.

PÅ andra sidan stan så ligger grabbarna från Stockholm Offshore och sover :sleep: :sleep: tillsammans med sina Kawor dom gick och la sig efter dom varit i kyrkan och bet om mycket vågor och vind pga den senaste väder rapporten dom fick av John Pollman :sleep: som löd som ett dödsbesked i deras öron Sydväst 3m/s 0% nederbörd +25grader :sleep: innerskärgården troligtvis spegelblankt Ola och Roland tänkte samtidigt fan fan fan i helvete :sleep: :sleep: , och beslöt sig att fort som bara den gå till kyrkan för att blidka väder gudarna. I Kyrkan så var redan Carl Falkbrant :sleep: och Mats Malmsten :sleep: på plats med sina Kawasaki 250 i samma ärende.

Vi som inte kan :sleep: eller vill :sleep: eller vågar :sleep: köra Rosis vi får helt enkelt packa oss till tävligen för att heja fram åkarna detta är ju första gången som våra skotrar är med och tävlar. Starten är kl.10.00 på Trälhavet hoppas att flera av Guppa medlemmarna tar sig ditt på en morgon tur i solskenet.
Och från oss på Guppa så önskar vi er alla startande lycka till och kör så att det ryker, nu skall det gå fort på riktigt.
Och ni alla som är ute se nu till att ta lite bilder att lägga upp här på Guppa gärna med lite text till.

/Robban som tyvärr måste åka till Göteborg för att träffa Madonna för att lyssna på hennes konsert i rent stödjade syfte så att hon får några i publiken :sleep: att sjunga för. :sleep:

Re: ROSLAGSLOPPET VAD HÄNDE??? Bilder och text från tävling 16 år 9 månader sedan #7435

• andreast
  • andreast Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Tack mottaget: 0
Grattis Niklas till Segern, Grymt kört.
Själv sjönk Seadoon utefter Yxlan.
Kommer igen till Saltsjöloppet.

Re: ROSLAGSLOPPET VAD HÄNDE??? Bilder och text från tävling 16 år 9 månader sedan #7440

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Grattis Niklas till en välförtjänt seger!

Vädergudarna lydde inte utan det var spegelblankt hela loppet utom några minuter när vi korsade en fjärd... var bara slå sig ner på sadeln, vinka åt publiken, njuta av solen och invänta målflagg :| nåja man slipper ju träningsvärk åtminstånde :|

läskigt problem Seadoo RXT-X har (2st sjönk under detta rejs)......

Re: ROSLAGSLOPPET VAD HÄNDE??? Bilder och text från tävling 16 år 9 månader sedan #7445

• perlan
  • perlan Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
Yamaha FX HO -09

Re: ROSLAGSLOPPET VAD HÄNDE??? Bilder och text från tävling 16 år 9 månader sedan #7447

• Tlrecond
  • Tlrecond Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
Grattis Niklas Grymt bra Kört...känns väl i armarna idag :lol:
Säljer Trim & Orginal delar till alla märken.
Riva Racing återförsäljare
GPR SHO Turbo

Re: ROSLAGSLOPPET VAD HÄNDE??? Bilder och text från tävling 16 år 9 månader sedan #7448

• Tlrecond
  • Tlrecond Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
Säljer Trim & Orginal delar till alla märken.
Riva Racing återförsäljare
GPR SHO Turbo

Re: ROSLAGSLOPPET VAD HÄNDE??? Bilder och text från tävling 16 år 9 månader sedan #7449

• Besökare
  • Besökare
Stort grattis till Niklas och en eloge till att du hoppade upp och körde vidare efter ha åkt av i +65 knop. Ont i kroppen idag? Sitter klockspelet är det skall sitta? Eller är fru arg som fan för att du är obrukbar idag hehe. Som sagt jätte grattis . Äntligen kan Henrik sova lungt om natten nu när Yamaha har vunnit sin första seger i Rosis.

Re: ROSLAGSLOPPET VAD HÄNDE??? Bilder och text från tävling 16 år 9 månader sedan #7455

• Besökare
  • Besökare

Roslagsloppet
av Bogatir Igår, 20:41

Tack för idag grabbar, det här var det klart roligaste jag gjort i år - trots ett fatalt missöde.
Tyvärr hade jag otur och fick stopp vid första delsträckan. Men det var skitkul och tack vare att vi nu fått en egen klass i Roslagsloppet har vattenskotern flyttats ut från båtvärldens skamvrå och in i ljuset. Alla åskådare jag snackade med efter loppet var otroligt positiva till PWC på Rosan och de ville alla se oss där igen. Grattis också till Niklas Olsén som vann den historiska första segern.
Nästa år siktar jag på Rosan igen!

Paul/Vi Båtägare

Du får ursäkta Paul men jag valde att flytta din tråd hit. Jätte kul att du har skaffat en inlogg här på Guppa.se fler och fler hittar hit vilket är mycket bra för framtiden för sporten.
Varmt välkommen/Robban

Re: ROSLAGSLOPPET VAD HÄNDE??? Bilder och text från tävling 16 år 9 månader sedan #7460

• jowel
  • jowel Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Hej och stort tack för allt grattis!!!

Kroppen mår bra efter vurpan i 66 knop, åskådarna sa att jag flög 30-40 meter.
Vaknade till och kände att allt satt kvar inkl bollspelet. Väntade på att vattnet skulle rinna ur hjälmen så man kunde börja andas igen (Integral). Hade en ledning efter första etappen på ca 1 min till 2:an och hade nu kanske ett ackumulerat 3 minuters försprång till 2:an. Började simma de 15-20 metrarna till skotern och kämpade mig upp. Fick extra krafter av de 30-40 tal båtar som var omkring och hejade upp mig igen. Startade och höll stumt tills jag märkte att styrningen inte fungerade som de skulle, kunde mest svänga höger. Safeade resten av det 1,5 varvet in i mål i 40 knop och vid upptagningen så kunde vi konstatera att R&D nozzlen hade sprucket och lossnat. Den hängde endast i ett fäste och sladdrade, därav vurpan - full fart framåt och sedan helt plötsligt full höger sväng utan förvarning och jag flög i tangentens riktning.

Skall läsa av motorn i eftermiddag (diagnos) och se hur alla data var under racet.

Vi ber att få återkomma med bilder, filmer och mer info inom kort

Mvh Niklas

RIB EXTREME RACING

Sidan laddades på: 0.065 sekunder