Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE:

Re: Behöver hjälp med och hitta rätt maskin! 17 år 5 månader sedan #957

• buse
  • buse Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 5
Som sagt, vad för prisbild pratar vi om? Det är rätt avgörande..
Skillnaden mellan en t.ex Xl700 och en SHO är som natt o dag :D
Kom tillbaks med en prisbild vad du ska lägga på skotern så kan du säkert få lite mer ingående tips och för/nackdelar på resp modell!

rossi skrev: är det någon somm har någon erfarenhet av yamaha wavrunner skotrar?vad ska man ha fr någon om man ska ha en fler sitsig samt en som är stark?tack för svar!

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Behöver hjälp med och hitta rätt maskin! 17 år 5 månader sedan #960

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare

rossi skrev: Hej! är ute efter min första skoter, men jag vet inte vad jag ska ha för någon. Jag behöver hjälp och hitta rätt. Jak ska ha skotern ute i stockholms skärgård, så det kan va rätt så olika väder förhållanden. Den fårinte vara för slö! Ska det vara en see doo eller yamaha?vad är skillnaden? Kan någon hjälpa mig så vore det kanon!
/Rossi :?:

Ja du du kommer nog få lika många olika svar som det finns skoter modeller. Jag personligen åker mycket i stockholm skärgård och skulle nog föreslå en tresitsig skoter pga det längre skrovet sen är det ju en ekonomisk fråga, men du kan hitta en Sea-doo rxt -05 eller senare modell för ca 80-90 tusen inkl släp som gått under 100 timmar där brickorna är byta så tycker jag personligen att det är en bra alltiallo maskin. Men alla som kör kawa eller yamaha har ju en annan uppfattning. Du kan åka två på en tresitsig men du åker ogärna tre det går men det är inte kul efter som du måste ta det ganska lugnt om du är rädd om dina passagerare. Det bästa är väl att först bestämma hur mycket den skall kosta, hur skall du åka på den, var finns närmaste verkstad som kan fixa med skotern när något går sönder för det kommer det göra om du kör hårt. Lycka till med skoter köpet och köp inte något billigt skit typ någon stormskadad Florida maskin eller Kina maskin pga det är så långt till kina när den går sönder för det kommer den göra big time. :?:

Re: Behöver hjälp med och hitta rätt maskin! 17 år 5 månader sedan #964

• yaruman
  • yaruman Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Tack mottaget: 0
Precis, tresitsig betyder inte att skotern klarar 3 personer... har bekanta som vält med 3 pers. Kolla istället vad maxvikten är för skotern och kontrollera sedan vikten på personerna som ska med.
Jag åker också främst turer i stockholms skärgård, något som var viktig för mig var storleken på lastutrymmet. Därför blev det kawan 250x.
Kawasaki ultra 250x
GPS: Colorado 300

Re: Behöver hjälp med och hitta rätt maskin! 17 år 5 månader sedan #965

• rossi
  • rossi Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
hej alla!är det någon som har en erfarenhet av en yamaha waverunner gp 1200R!är det en bra maskin?kan man åka flera på?är det en stabil skoter?funkar den bra i skärgården där det kan va alla väderförhållanden?blir glad för svar!tack!

Re: Behöver hjälp med och hitta rätt maskin! 17 år 5 månader sedan #974

• buse
  • buse Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 5

rossi skrev: hej alla!är det någon som har en erfarenhet av en yamaha waverunner gp 1200R!är det en bra maskin?kan man åka flera på?är det en stabil skoter?funkar den bra i skärgården där det kan va alla väderförhållanden?blir glad för svar!tack!

Jag vågar påstå mig har rätt bra erfarenhet utav just dessa skotrar! Då jag har ägt ett antal "Gpr:er" och äger även idag 2st!

Skrovet är ett av det bästa någonsin byggda enligt många källor, helt oförändrat från -00 till -08, säger väl en hel del! Och enligt mig mycket mer underhållande/säkrare att pressa hårt gentemot många konkurrenter!

Men allt är en smaksak vad man är ute efter, är du villig att offra lite komfort när det väl går lite sjö som det vanligtvis gör ute i skärgården så visst, roligaste maskinen att hoppa runt o leka med, men att åka fler än 1 i lite högre sjö är inge skoj!
Men ska du kunna ta med dig barnen eller nåt ut så skulle jag ta en 3sits maskin!

Sen så är gp1200r rätt törstig så jag skulle försöka kolla in gp1300r istället då dom har insprutning och blir då lite bränslesnålare och inköpspriset skiljer inte så där jättemycket!
Vad man ska tänka på oavsett 1200 eller 1300 så bör man koppla bort oljepumpen med ett sk. "oil block off kit" och sedan blanda direkt i tanken, visst lite mer mek MEN oljepumpen är den svagaste punkten på dessa maskiner och haverier den så är det tokras på allt=Dyrt!

• Sida:
  • 1
  • 2
Sidan laddades på: 0.065 sekunder